برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی اعم از قیمت چمن مصنوعی برای بالکن، فنس چمنی، چمن مصنوعی برای روف گاردن و دیوار سبز مصنوعی به کدام مرجع و یا سایت فروشگاهی معتبر در ایران مراجعه می‌کنید؟
کد خبر: ۱۳۶۴۵۳۵
 
استفاده از دیوار سبز مصنوعی برای تزئین خانه و محل کار
 
 
برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی اعم از قیمت چمن مصنوعی برای بالکن، فنس چمنی، چمن مصنوعی برای روف گاردن و دیوار سبز مصنوعی به کدام مرجع و یا سایت فروشگاهی معتبر در ایران مراجعه می‌کنید؟ اگر در سطح شهر به مکان‌های سرسبزی که طراحی شده است توجه داشته باشید؛ خواهید دید که از دیوار سبز مصنوعی و یا چمن مصنوعی برای سرسبز نشان دادن هرچه بیشتر فضا استفاده می‌شود. این دسته از محصولات که در طی این چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته برای طراحی فضای سبز بسیاری از مکان‌ها مانند روف گاردن، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها کاربرد دارند. بکارگیری چنین محصولاتی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در زیباترسازی محیط با استفاده از نورپردازی داشته باشد. به‌همین سبب شرکت‌های بسیاری در حال حاضر در این زمینه فعالیت دارند و مهندسان شهرسازی با استفاده از چنین الما‌ن‌هایی به طراحی فضاهای سرسبز مانند بام، دیواره‌ها و حیاط و.. پرداخته و کمک می‌کنند تا سطح شهر چشم‌اندازهای زیبا و البته ماندگاری پیدا کند. در ادامه این مطلب قصد داریم ضمن معرفی دیوار سبز مصنوعی و انواع چمن‌های مصنوعی به موارد کاربرد آن‌ها اشاره کنیم.


دیوار سبز مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟


دیوار سبز مصنوعی "green wall" یکی از مصنوعاتی است که در این چند سال اخیر تولید شده و مورد توجه طراحان فضای سبز قرار گرفته است. این محصول بسیار زیبا که برای پوشاندن سطح دیوار کاربرد دارد می‌تواند جایگزینی برای گیاهان آپارتمانی باشد و نمای زیباتر و دلچسب‌تری به دیوارها ببخشد. ساختار تولید green wall به این صورت است که از فرآورده‌های نفتی و نوعی پلیمر در تولید آن استفاده می شود و مدل‌های متنوعی دارد. پلی اتیلن یکی از مواد پر مصرف در ساخت پلیمر به شمار می‌آید و در طی مراحل ساخت، رنگ‌های متنوعی به آن اضافه می‌گردد. برای اینکه دیوار سبز مصنوعی یا فنس چمنی ماندگاری و دوام بالاتری پیدا کند، مواد پایدارکننده به آن اضافه می‌کنند به طوری که در مقابل حرارت، آتش، نور خورشید و همچنین در برابر برف و باران دوام آورده و تغییر رنگ نمی‌دهند و از بین نمی‌روند.

حال سوال اینجاست که ساختار شکل‌دهی به این مواد چگونه است؟ هنگام ساخت این محصول، مواد پلی اتیلنی به‌همراه دیگر سایر ترکیبات مانند رنگ و پایدارکننده‌ها داخل دستگاه‌های خاصی ریخته شده و ذوب می‌شوند و پس از قالب‌گیری به شکل گیاهان مختلف در می‌آیند. بخشی که پشت این گیاهان مصنوعی قرار می‌گیرد و درواقع پشتیبانی از آن‌ها را بر عهده دارد با ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌شود، به‌طوری که در مکان‌ها و جاهای مختلف می‌توان از ضخامت‌های متنوع آن استفاده کرد. دیوار سبز مصنوعی انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود و می‌توان برای زیباسازی دیوارها در محیط خانه و یا سایر فضاهای اداری، تفریحی و... از آن استفاده کرد. 

گیاهان تکی
 
پیچک‌ها و گیاهان بالارونده
 
گیاهان رولی
 
 
استفاده از دیوار سبز مصنوعی برای تزئین خانه و محل کار
 


چرا به جای گیاهان طبیعی از گرین وال استفاده کنیم؟


اگر منطقی فکر کنیم، هیچ گیاه سبز مصنوعی نمی‌تواند جای استفاده از گیاهان سبز طبیعی که در تولید اکسیژن نقش بسزایی دارد را بگیرد. اما از این حیث که می‌توانند در زیبایی مکان‌های مختلف شهری و... سهم داشته و نیازی به استفاده از آب نداشته باشند، حائز اهمیت هستند. بنابراین از جمله فواید دیوار سبز مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 عدم نیاز به آبیاری و حذف تمامی هزینه‌هایی که بابت لوله کشی و ذخیره آب و... صرف می‌شد.  
 
هوای آلوده، باد و باران، برف و همچنین گرما و نور خورشید نمی‌تواند آسیبی به آن‌ها برساند.  
 
در مقابل آتش مقاومند و دچار اشتغال نمی‌شوند.  
 
نیازی به نور و کود و تغذیه ندارند.  
 
دچار آفت و بیماری نمی‌شوند.
 
 برای نصب فنس چمنی جهت محافظت از رطوبت، نیازی به عایق کاری نیست.
 
 وزن سبکی دارند و آسیبی به سازه و دیوار وارد نمی‌کنند.
 
 نظافت کردن و شست‌وشوی ساده‌ای دارند.
 
 ماندگاری بالا و قیمت پایینی دارند.
 
 در مدت زمان کوتاهی می‌توان اقدام به نصب و اجرای آنها کرد.


چمن مصنوعی چیست؟


همان‌طور که از نام این محصول بر می‌آید، نوعی کفپوش شبیه به چمن است که از الیاف مصنوعی و به رنگ سبز تولید می‌شود و نسبت به چمن‌های طبیعی ضخامت و استحکام بیشتری دارد. قابلیت دیگر چمن‌های مصنوعی آن است که به لحاظ دوام و مقاومت بالا همیشگی هستند و چنانچه آسیب خاصی به آن‌ها نرسد، نیازی به تعویض و ترمیم نخواهند داشت. ساختار و مواد مصرفی در تولید چمن مصنوعی نیز کاملا شبیه به دیوار سبز مصنوعی است و از نایلون، پلی پروپیلن و همچنین پلی اتیلن در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. چمن‌ها به صورت نوارهای باریک تولید می‌شوند و سپس به‌صورت چمن برش داده شده و روی لایه زیرین که از جنس پلی یورتان PU می‌باشد دوخته و متصل می‌شوند. هرچه استحکام قسمت بکینگ بیشتر باشد، چمن‌های مصنوعی نیز دوام و ماندگاری بیشتری پیدا خواهد کرد. این محصول بر اساس ارتفاع، تقسیم بندی می‌شود که طبیعتا در قیمت چمن مصنوعی نیز موثر خواهد بود.
 
 
استفاده از دیوار سبز مصنوعی برای تزئین خانه و محل کار

چمن‌های مصنوعی در سه سایز کوتاه از 15 تا 25 میلی متر، سایز متوسط با اندازه‌ای در حدود 35 میلی متر و سایز بلند با ارتفاعی در حدود 45 میلی متر تولید می‌شود. کاربر می‌تواند متناسب با فضایی که در اختیار دارد چمن مورد نظر را انتخاب نماید. یکی از موارد استفاده از این محصول نصب چمن‌ مصنوعی برای بالکن است. به این ترتیب می‌توانید، کف تراس یا بالکن را با این نوع چمن فرش کرده و با چیدن میز و صندلی و یا گلدان‌های زیبا فضای جذاب و دلنشینی را برای دورهمی‌های عصرانه خانوادگی به وجود آورید. بازی کودکان در چنین محیطی خطری برای آنها به دنبال نداشته و حتی می‌توان به فعالیت‌های ورزشی روی چنین کفپوش‌هایی پرداخت.

از دیگر قابلیت‌های استفاده از این نوع کفپوش‌ها می‌توان به استفاده از چمن مصنوعی برای روف گاردن اشاره کرد. در بیشتر مواقع از گیاهان و یا درختچه‌های طبیعی نمی‌توان در روف گاردن‌ها استفاده کرد، بخصوص اگر زیرساخت‌های آن به‌درستی انجام نشده باشد. به این ترتیب رطوبت ناشی از آبیاری می‌تواند به سقف طبقات زیرین آسیب برساند. بنابراین زیباسازی این فضا با استفاده از چمن و دیوار سبز مصنوعی می‌تواند بسیار به صرفه و کم هزینه باشد. از جمله مزایای استفاده از این محصول برای چنین فضایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برقراری تعادل دما: به لحاظ اینکه این محصول می‌تواند به‌عنوان عایق حرارتی عمل کرده و بخصوص در فصل تابستان حرارت کمتری را به طبقه پایین وارد نماید.
 
عملکرد به‌عنوان عایق صوتی: به طوری که اگر در این بخش ساختمان یک مهمانی برگزار نمایید راه رفتن شما بر روی زمین باعث آزار و اذیت همسایه‌ها در طبقه پایین نخواهد شد.
 
افزایش طول عمر کف و سقف: استفاده از چمن‌های مصنوعی در مدل‌های مختلف می‌تواند بر طول عمر سقف بیافزاید به این ترتیب که از تابش نور آفتاب که یکی از عوامل مهم در تخریب سقف به‌شمار می‌آید خواهد کاست. به‌همین منظور چمن‌ مصنوعی برای روف گاردن می‌تواند علاوه بر زیباسازی راهکاری ایده‌آل برای محافظت از سقف و یا کف محیط مورد نظر شما باشد.


فروشگاه چمن مصنوعی حیاط سبز بام سبز


برای بکارگیری محصولاتی از قبیل دیوار سبز مصنوعی و همچنین فنس چمنی و... که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم؛ بهتر است فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که ضمن ارائه مشاوره، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما معرفی کرده و بتوانند نصب آن را نیز با کیفیت بالایی انجام دهند. فروشگاه اینترنتی حیاط سبز بام سبز به آدرس الکترونیکی donyayechaman.com می‌تواند در این زمینه خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه دهد. برای مشاهده قیمت و انواع محصولات این فروشگاه به وب‌سایت این شرکت مراجعه نمایید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها