مریم بوبانی از هنرمندان پیشکسوت با نوشتن یادداشت درباره نقش هایش در تلویزیون گفته است.
کد خبر: ۱۳۶۳۵۸۹

به گزارش جام جم، یکی از جذابیت‌های بازیگری این است که می‌توان نقش‌های مختلفی را بازی کرد و نوعی دگرگونی و تحول را به نمایش گذاشت.

درست است بسیاری از نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود شاید جدید نباشد ولی اگر نگاه‌مان به کار هنری، نگاه تحولی باشد و خواستار دگرگونی باشیم، هم خودمان لذت بیشتری می‌بریم و هم مخاطب.

​​​​​​​کلا تحول و دگرگونی در هر حیطه‌ علی‌الخصوص حیطه‌های هنری و آن هم هنرهای با قابلیت جذب مخاطب بالا مثل هنرهای نمایشی، لازمه کار است و باعث بهبود عملکرد می‌شود.

در حیطه سریال‌سازی برای تلویزیون نیز نیاز داریم واقعا رهایی پیدا کنیم از تکرار و تولید آثار مشابه؛ یعنی نیازمند تغییر و تحول هستیم و باید نگاهمان در تولید، نگاه تحولی باشد.

این تغییر و تحول باید در همه‌جا خودش را نشان دهد و از مدیر بالادست تا نیروهای رده پایین‌تر روزبه‌روز بهتر حرکت کنند و سعی داشته‌باشند بهبود را موجب شوند. در بحث اختصاص بودجه، تفکرات مدیران تصمیم‌گیر برای تولید سریال و برنامه‌های تلویزیونی و درنهایت سریال‌سازان باید براساس مقتضیات زمانه، حرکت شود و از تحول و تغییر نترسند.

تلویزیون در دوره‌های مختلف، هنرمندان فراوانی را پرورش داده که در رسانه‌های دیگر هم موفق هستند. بسیاری از این هنرمندان دوست دارند باز هم برای تلویزیون کار کنند. حالا اگر بشود ایجاد انگیزه کرد برای هنرمندان با سابقه و برای همکاری دوباره با تلویزیون، بسیار موثر است در تحول تلویزیون.

در سال‌های قبل، کارگردان‌های بزرگ و کار بلدی مثل حسن فتحی، رضا عطاران و خیلی‌های دیگر سریال‌های جذابی در تلویزیون و با حمایت تلویزیون می‌ساختند که مخاطب پسند بود و باید با راهکارهایی، انگیزه حضور در تلویزیون را در آنها ایجاد کرد. البته کنارش نباید از جوانان هم غافل شد و باید جوانان با استعداد را جذب کرد تا در تلویزیون کار کنند.

در حیطه خودمان که بازیگری است واقعا نیاز داریم به این‌که بازیگران تازه و با انرژی در سریال‌های تلویزیونی دیده شده و خود را محک بزنند چون مخاطب هم دلش نمی‌خواهد همیشه چهره‌های تکراری ببیند و این‌که مخاطب چقدر دوستدار تحول است، باید کامل و در تمام سطوح درک شود.

اگر شناخت ذائقه مخاطب را در دستور کار قرار دهند و بدانند او امروز با مخاطب سال‌های قبل تفاوت پیدا کرده‌است، حتما به سمت تحول و تغییر بیشتر حرکت خواهند کرد. مخاطب از بازیگری مثل من توقع دارد نقش‌های متفاوتی ارائه کنم و من هم باید تا جایی که می‌شود بر مدار خواسته مخاطب پیش بروم. همان طور که مخاطب دوست دارد برنامه‌های مختلف و متنوع و باکیفیتی را در تلویزیون ببیند و باید به خواسته‌اش عمل شود.

مریم بوبانی - بازیگر/ رسانه، روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها