این مستند تلویزیونی، روایتگر دلایل نابودی جنگل‌های زاگرس است

احتضار شکوه زاگرس

تله‌فیلم‌هایی با موضوعات مختلف برای پخش طی نوروز ۱۴۰۱ در شبکه‌های استانی تولید شده است

نوروز ۱۴۰۱ با ۱۳ تله‌فیلم جدید استانی

آثار نمایشی تولیدشده در مراکز استانی رسانه‌ملی طی سال‌های اخیر رشد کمی‌وکیفی قابل‌ملاحظه‌ای داشته و بسیاری از آنها مجوز پخش از شبکه‌های سراسری را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۱۴

به گزارش جام جم، علاوه‌براین کسب جوایز متعدد توسط این تله‌فیلم‌ها در جشنواره‌های داخلی‌وخارجی، حاکی از ارتقای کیفی تولیدات نمایشی استان‌هاست که می‌تواند نویدبخش ساخت آثار فاخر بیشتری هم باشد. با توجه به لزوم غنابخشی به برنامه‌های شبکه‌های سراسری و استانی از طریق تولیدات بومی، ساخت چندین تله‌فیلم در صداوسیمای مراکز در دستورکار قرار گرفت و درحال‌حاضر ۱۳ عنوان از این آثار برای پخش طی نوروز سال آینده آماده شده‌ است.

به گزارش جام‌جم، تله‌فیلم «آفتاب» با موضوعی اجتماعی در مرکز آبادان، «پیام» با موضوعی تربیتی در مرکز آذربایجان‌غربی و «خواب ناهید» هم در مرکز اصفهان برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ آماده شده‌اند.

موضوع تله‌فیلم پیام در ارتباط با کودکی به همین نام است که بیش‌فعالی داشته و در گردشی خانوادگی در کنار رودخانه زرینه‌رود شهرستان شاهین‌دژ غرق می‌شود اما شجاعت نجات‌غریق‌های هلال‌احمر، او را از مرگ حتمی نجات می‌دهد. لزوم توجه و رفتارهای تربیتی بیشتر توسط والدین، پیام اصلی این فیلم است.

در خواب ناهید هم می‌بینیم که پزشکی تازه‌کار و متعهد به نام ناهید، با دیدن خواب‌های پریشان دچار مشکلاتی می‌شود ولی از طریق مشورت با خانواده و کمک‌ گرفتن از فردی به‌نام ابوالفضل که از جانبازان دوران دفاع مقدس است، دلایل اصلی بحران‌های روحی خود را پیدا می‌کند.

صداوسیمای خراسان‌جنوبی نیز تله‌فیلم «بی‌خوابی» را در ۹۰ دقیقه برای پخش آماده کرده است؛ در این فیلم با هنرمندی آزیتا ترکاشوند، کبری گودرزی، محمدحسین معینی و کامران دهقانی می‌بینیم که محسن و صادق دو دوست صمیمی هستند که در یکی از شهرهای این استان زندگی می‌کنند. محسن با صادق بر سر موضوعی اختلاف پیدا می‌کند و این مساله درنهایت طی ماجراهای متعددی به درگیری فیزیکی بین آن دو منجر می‌شود.

در حین درگیری فیزیکی که از قضا از جانب صادق آغاز شده، جسم نوک‌تیزی که در دست محسن قرار دارد به قلب صادق فرومی‌رود که سبب مرگ او می‌شود و ... .

«مرغ‌دریایی» هم عنوان تله‌فیلمی است که با موضوع شیوع کرونا و تلاش کادر درمان در مرکز خوزستان تولید شده و نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود.

از دیگر تله‌فیلم‌هایی که توسط مراکز برای این ایام تولید شده می‌توان به «شوکت» مرکز زنجان اشاره کرد. فیلمی درباره یک قتل غیرعمد که طی آن زنی به‌نام شوکت که مادر قاتل است به دنبال رضایت‌گرفتن از خانواده مقتول می‌رود.

مرکز زنجان تله‌فیلم «قاب‌عاشقی» را با داستانی درباره پسری از خانواده‌ای مذهبی که قصد پیاده‌روی اربعین را دارد ولی امتحانات مدرسه مانع این کار می‌شود آماده کرده و «کودک ۵۰ساله» هم عنوان فیلم صداوسیمای فارس است. در این فیلم قصه کودکی روایت می‌شود که به کما رفته و در دنیای فانتزی خود، بزرگ‌شدنش را می‌بیند.

این مرکز همچنین تله‌فیلم دیگری با عنوان «تا سقوط» را تولید کرده است. در این فیلم می‌بینیم که دو سارق به تفریحگاهی میان جنگل و دریا رفته‌اند تا به اندازه نیاز خود، از دلارهای مردی که صرافی دارد بدزدند.
سومین تله‌فیلم صداوسیمای مرکز فارس، «جینگه جینگه ساز می‌آد» نام دارد که با مدت زمان ۹۰ دقیقه تولید
شده است.

مرکز گلستان هم سه تله‌فیلم را برای نوروز ۱۴۰۱ آماده کرده است؛ «پس کی بریم خواستگاری» با حضور کوروش معصومی، محمدحسین شمس و سوسن مقصودلو درباره مردی به‌نام محمود است که با مادرش سوری زندگی می‌کند و در کودکی، پدرش را از دست داده است. محمود مجرد است و مادرش می‌خواهد برایش زن بگیرد ولی از تنهاشدن هم می‌ترسد ... .

«مسافر برنزی» عنوان دیگر تله‌فیلم تولیدی این مرکز است؛ در این فیلم با هنرمندی نصرا... رادش، مسعود حسینی و افشین سنگ‌چاپ، داستانی طنز در قالبی اجتماعی روایت می‌شود.

سومین تله‌فیلم هم «گلی‌جان» نام دارد که سعید امیرسلیمانی، زهره حمیدی و فرهاد بشارتی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند و داستان فیلم حول زندگی مردی است که با توجه به خرافات و سنت‌های قدیمی، معتقد است ماهی تنگ سفره هفت‌سین حتما باید تا لحظه تحویل سال نو سالم باشد وگرنه سال بدی رقم می‌خورد.

فاطمه عودباشی/رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها