گفت‌وگو با پدر مهدی طارمی درباره وضعیت این‌روزهای فرزندش در پرتغال

«مهدی» حرفه‌ای زندگی می‌کند

علیرضا طارمی، پدر مهدی طارمی دیروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه حاضر شد و بغض کرد. او وقتی تصویر پسرش را دید که دستش را می‌بوسد، بغض کرد و گفت: «شرمنده‌اش هستم.»
کد خبر: ۱۳۵۸۸۳۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، بغض او به خاطر دیر رسیدن مهدی به اروپا بود. به این‌که می‌توانست امروز در رئال مادرید بازی کند ولی هنوز راه نسبتا زیادی برای رسیدن به بزرگترین آرزوی فوتبالی‌اش دارد. او بعد از این گفت‌وگو و آن بغضی که باعث ناراحتی خیلی‌ها شد، گفت‌وگویی با روزنامه جام‌جم داشت.

 

 آقای طارمی چه بغضی کردید و چقدر حسرت خوردید به خاطر مهدی. الان که ماشاا... جایگاه او خوب است وشاید تابستان به باشگاه بزرگتری برود.
مهدی می‌توانست خیلی زودتر از اینها به فوتبال دنیا معرفی شود. بچه من استعدادی داشت که اگر دیده می‌شد، خیلی زودتر از اینها به اروپا می‌رفت. چند فرصت خیلی خوب هم پیش آمد که متاسفانه بعضی از مربیان با او خوب رفتار نکردند.

 چرا؟
انگار چشم نداشتند استعداد مهدی را ببینند. درست است او الان در اروپا بازی می‌کند. گل می‌زند و پاس گل می‌دهد و همه از کارش راضی هستند ولی حیف شد. بچه من از همان کودکی فوتبالیست خیلی خوبی بود. اتفاقا گفتم که مربی تیم زیر ۱۱ سال چه رفتاری با ما کرد و مهدی را برای تیم برنداشت. باور کنید اگر حق پسر من را می‌دادند او در ۱۷ سالگی به تیم‌ملی بزرگسالان می‌رسید.

 و زودتر هم به اروپا می‌رفت.
بله. مهدی ما قابلیت بالایی داشت. خیلی با استعداد بود. اگر بعضی از مربیان حق مهدی را می‌دادند شک نکنید سال‌ها قبل به تیم‌ملی می‌رسید و سال‌ها قبل هم وارد فوتبال اروپا می‌شد.

 البته بعد از ستاره شدن هم کم در تیتر رسانه‌ها نبود و حاشیه‌های زیادی برایش در فضای مجازی درست شد.
بله، اینها چیزهایی بود که هم ما و هم مهدی را اذیت کرد. خود او هم تصمیم گرفت پیشرفت کند و به اروپا رفت.

 خود شما موافق رفتنش به پرتغال بودید؟ اصلا به مهدی مشورت می‌دهید؟
بله، مهدی همیشه مشورت می‌گیرد. آقای کی‌روش هم به او مشورت داد و گفت بهتر است به فوتبال اروپا برود. حتی او گفت پرتغال جای خوبی است که بتواند پیشرفت کند. من هم از ابتدا موافق حضورش در پرتغال و باشگاه ریوآوه بودم. خدا را شکر انتخاب خیلی خوبی شد و از آنجا به باشگاه پورتو رسید.

 در تابستان بعدی هم همه منتظر اتفاقات خوبی برای مهدی هستند.
او الان در باشگاه خوبی بازی می‌کند. پورتو واقعا تیم قدرتمندی است و بازیکنان خیلی خوبی در اختیار دارد. مهدی فعلا تمام تمرکزش روی بازی‌های این تیم است و می‌خواهد به موفقیتش ادامه دهد.

 وقتی مهدی گل می‌زند چه حسی دارید؟
اینقدر گل زده که حس ما هم از بین رفته.(خنده) شوخی کردم، هر بار که گل می‌زند واقعا خوشحال می‌شوم. هر شبی که او بازی دارد، هر جا باشم باید در خانه باشم تا بازی‌اش را نگاه کنم.

 در پنالتی گرفتن هم استاد است. در بازی توندلا عجب پنالتی خاصی گرفت.
والا من خودم هم تعجب کردم.(خنده) مهدی از اول استعداد خوبی در پنالتی گرفتن داشت. ماشاا... باهوش است و می‌داند چطور باید حرکت کند. مدافعان هر کاری می‌کنند از پس مهدی برنمی‌آیند و پنالتی می‌دهند. این استعداد ذاتی اوست و از بچگی به خوبی پنالتی می‌گرفت.

 فکر می‌کنید علت پیشرفت مهدی در پرتغال چه بوده؟
خیلی حرفه‌ای کار و زندگی می‌کند. مهدی همیشه یا در محل تمرین و بازی است یا در خانه. همه چیزش درست و به موقع است و این باعث پیشرفتش شده است.

 خیلی هم کم حرف و آرام است.
بله، من خودم هم کم حرف هستم. ما خانوادگی همینطور هستیم.

 شما یک پسر فوتبالیست دیگر هم دارید.
محمد. او فوتبالیست خیلی خوبی بود. استعداد زیادی داشت. محمد می‌توانست فوتبالیست بزرگی شود ولی فوتبال را ول کرد. مصدوم هم شد.
سعید اکبری - گروه ورزش 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها