در سال ۱۴۰۱ چه اتفاقاتی در ورزش فوتبال رخ خواهد داد؟

سال بلوای مستطیل سبز

سر و ته ورزش ایران در فوتبال خلاصه می‌شود. هر چقدر هم رشته های دیگر چه برای کسب نتیجه در مجامع بین‌المللی و چه برای حاشیه‌آفرینی های عجیب و غریب تلاش کنند باز هم این فوتبال است که در اکثر اوقات سال همه نگاه ها را به خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۱۳۵۸۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، در واقع هیچ چیز جذاب‌تر و پر زرق و برق‌تر از فوتبال وجود ندارد و این ادعایی گزاف نیست. سیاهه حواشی و فهرست اتفاقات و بازی‎های جذاب در فوتبال بلند بالاتر از آن است که حتی رشته‎هایی مثل والیبال و بسکتبال یا وزنه‌برداری و کشتی بخواهند برسند. فوتبال، یکه‌تاز است و تمام.
سال ۱۴۰۱ باز هم برای فوتبالی‌هاست به خصوص این‌که جام‌جهانی هم در راه است.
برای سال ۱۴۰۱ کلی اتفاق و خبر هیجان‌انگیز پیش‌بینی می‌شود، یکی از یکی خبرسازتر و جذاب‌تر.
 مهم‌ترین اتفاقاتی که در حوزه فوتبال در سال آینده رخ خواهند داد چه چیزهایی هستند؟


بازگشت شهریار    

علی دایی همین امسال هم قرار بود با تیم‌ملی یا پرسپولیس به فوتبال برگردد اما نه اولی شد و نه دومی. برای بازگشت علی دایی به فوتبال گفته‌اند که اولا از تهران خارج نمی‌شود و ثانیا هدایت هر تیمی را هم قبول نمی‌کند. صدای پای علی دایی مدام نزدیک‌تر می‌شود و دقیقا هم می‌دانید که به چه چیزی اشاره می‌کنیم. واقعا او بعد از سال‌ها قرار است دوباره در اردوی سرخ‌ها آفتابی شود؟ شواهد حاکی از آن است که این اتفاق اصلا بعید نیست و شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبالی سال پیش رو باشد.


بازگشت جادوگر

اگر در سال ۱۴۰۱ علی کریمی هم برگردد که دیگر عالی می‌شود و شاهد حضور همزمان دو اسطوره در فوتبال ایران خواهیم بود. درباره علی کریمی هم شایعات کمرنگی درباره تمایلش در رابطه با حضور بر روی نیمکت پرسپولیس شنیده می‌شد که البته تاریخ این شایعه به حدود چهار ماه پیش برمی‌گشت. او قصد داشت شانس خود را برای مدیریت در فوتبال هم امتحان کند اما نشد. علی کریمی احتمالا با یک انتخاب غیرمنتظره به لیگ‌برتر و البته فصل بیست و دوم برمی‌گردد.


رویای شیرین صعود

تیم‌ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرده است که البته این صعود بر خلاف دوره‌های قبل چندان با جشن و استقبال مردمی روبه‌رو نبود. این شرایط جدید به دلیل بالا رفتن توقعات از سطح فوتبال ملی است. به هر حال بسیاری از کارشناسان فوتبال پیش‌بینی می‌کنند اگر این تیم روند تمرینی و اردویی مناسبی را در پیش بگیرد در جام‌جهانی قطر برای نخستین موفق به صعود از مرحله گروهی می‌شود که اتفاقی تاریخی خواهد بود. با اطمینان به انتظار تحقق این رویای شیرین بنشینیم؟ یا این‌که باز هم مثل همیشه قرار است بعد از سه مسابقه گروهی خیلی زود به خانه برگردیم؟


بازگشت سرخابی به آسیا

امسال یکی از بدترین اتفاقات ممکن برای دو تیم مطرح پایتخت رقم خورد و هر دو به دلیل نداشتن معیارهای حرفه‌ای موفق به کسب مجوز از کنفدراسیون فوتبال آسیا نشدند و در نتیجه تصمیم بر این گرفته شد که از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند. اما سال ۱۴۰۱ به تلخی ۱۴۰۰ برای سرخابی‌ها نخواهد بود و ممکن است حاوی اتفاقاتی باشد که در نهایت آنها را مجددا به آسیا برگرداند.


قهرمانی استقلال

آخرین باری که استقلال در لیگ‌برتر فوتبال ایران قهرمان شد برخی از بازیکنان کنونی این تیم در مقطع راهنمایی تحصیل می‎کردند، چند تایی دبیرستانی بودند و فقط بازیکنانی مثل وریا غفوری بالای ۲۴ سال داشتند. استقلال اکنون صدرنشین لیگ‌برتر است و بعید نیست بعد از چندین فصل متوالی قهرمانی در لیگ‌برتر را جشن بگیرد به خصوص این‌که پرسپولیس این روزها بدجوری افت کرده است و رویای کسب ششمین قهرمانی پی در پی روز به روز بیشتر نقش بر آب می‌شود.


سرنوشت یحیی

دو احتمال برای یحیی گل‌محمدی سرمربی کنونی سرخ‌ها وجود دارد. احتمال اول این است که او در پایان این فصل به طور حتم از پرسپولیس جدا می‌شود. در اواسط همین فصل هم اخباری در رابطه با قطع همکاری او به گوش می‌رسید و او حتی در بهمن ماه باشگاه را ترک کرد اما سریع برگشت. اما احتمال دوم به حضور او در تیم‌ملی فوتبال ایران برمی‎گردد. البته اگر شهاب‎الدین عزیزی‎خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باقی می‎ماند یحیی شانس بیشتری برای گرفتن نیمکت از اسکوچیچ داشت و افتخار حضور در جام جهانی را پیدا می‌کرد اما اکنون اوضاع بسیار فرق کرده است. با این حال یحیی گل‌محمدی در هر شرایطی نخستین گزینه جایگزین برای سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران است.


بازگشت تمام و کمال هوادار

کرونا هنوز تمام نشده است و برخی از دانشمندان می‌گویند سال‌ها طول می‌کشد تا کرونا از پاندمی (همه‌گیری جهانی) به اندمی (همه‌گیری بومی) تبدیل شود. با این حال سال ۱۴۰۱ زمانی است که بالاخره بعد از دو سال و نیم هواداران به احتمال فراوان به ورزشگاه‌ها برمی‌گردند و دوباره همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد. پیش‌بینی می‌شود بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ یک موج کرونایی دیگر در راه باشد و به همین دلیل بعید است تا پایان فصل بیست و یکم تماشاگران به ورزشگاه برگردند اما همه چیز برای لیگ بیست و دوم متفاوت خواهد بود.

هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها