راهنمای خرید سرور DL160 G10 بخش دوم

در این مقاله سعی داریم به مجموعه نکاتی که در هنگام خرید سرور DL160 Gen10باید به آنها توجه داشته باشیم بپردازیم .
کد خبر: ۱۳۵۸۶۳۸
 
راهنمای خرید سرور DL160 G10  بخش دوم
 
در این مقاله سعی داریم به مجموعه نکاتی که در هنگام خرید سرور  DL160 Gen10باید به آنها توجه داشته باشیم بپردازیم . البته بدیهی است که تمامی این نکات در دیتا شت سرور DL160 Gen10 آورده شده است . ولی جهت دقت بیشتر شما مشتریان عزیز به این نکات ، آنها را در قالب یک مقاله در اختیار شما میگذاریم .
 
 
راهنمای خرید سرور DL160 G10  بخش دوم

:Notes

- Mixing of RDIMM and LRDIMM memory is not supported

: For General Server Memory Population Rules and Guidelines for Gen10 see details here

بر روی مادربرد سرور DL160 G10 ، 16 اسلات مموری تعبیه شده است که 8 اسلات از این مموری ها مربوط به اسلات پردازنده اول و 8 اسلات مربوط به اسلات پردازنده دوم میباشد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ، 8 اسلات مربوط به هر پردازنده 6 کانال مموری را تشکیل داده اند. از این 6 کانال دو کانال دارای 2 اسلات و 4 کانال دارای یک کانال میباشند.

برای انتخاب مموری برای این اسلات ها میتوانیم از مموری های DDR4 RDIMM و یا DDR4 LRDIMM استفاده کنیم.

در صورتی که بخواهیم از مموری های LRDMM DDR4 برای قرار دادن مموری بر روی سرور DL160 G10 استفاده کنیم حداکثر میتوانیم 1ترابایت مموری یعنی استفاده از 16 مموری 64گیگابایتی بر روی سرور داشته باشیم.

همچنین در صورتی که بخواهیم از مموری های RDIMM DDR4 برای قراردادن مموری بر روی سرور DL160 G10 استفاده کنیم حداکثر میتوانیم 1ترابایت مموری یعنی استفاده از 16 مموری 64گیگابایتی بر روی سرور داشته باشیم.

حداکثر سرعت مموری های قابل استفاده بر روی سرور DL160 G10  سرعت 2933MT/s میباشد.

در هنگام خرید سرور اچ پی  DL160 G10 ، در بخش انتخاب مموری برای سرور خود توجه داشته باشید که استفاده همزمان از مموری های LRDIMM و RDIMM بر روی سرور ممکن نمیباشد. پس در هنگام خرید میبایست فقط یکی از مدل مموری های LRDIMM یا RDIMM را انتخاب کنید.
 
 
راهنمای خرید سرور DL160 G10  بخش دوم
 
 

:General Memory Population Rules and Guidelines

Install DIMMs only if the corresponding processor is installed
 
If only one processor is installed in a two-processor system, only half of the DIMM slots are available.
 
To maximize performance, it is recommended to balance the total memory capacity between all installed processors
 
When two processors are installed, balance the DIMMs across the two processors
 
White DIMM slots denote the first slot to be populated in a channel
 
Mixing of DIMM types (UDIMM, RDIMM, and LRDIMM) is not supported
 
The maximum memory speed is a function of the memory type, memory configuration, and processor model
 
The maximum memory capacity is a function of the number of DIMM slots on the platform, the largest DIMMtt capacity qualified on the platform, the number and model of installed processors qualified on the platform
 
 For details on the HPE Server Memory Options Population Rules, visit
 
http://www.hpe.com/docs/memory-population-rules
 
To realize the performance memory capabilities listed in this document, HPE DDR4 SmartMemory is required. For additional information, please see the HPE DDR4 SmartMemory QuickSpecs

Notes: The maximum memory speed is a function of the memory type, memory configuration, and processor model
 

در هنگام نصب مموری بر روی سرور DL160 G10 ، مواردی وجود دارد که میبایست به این موارد توجه داشته باشید :

فقط در صورتی بر روی اسلات های سرور مموری نصب کنید که پردازنده مربوط به این اسلات ها بر روی سرور نصب شده باشد .

در صورتی که فقط یک پردازنده بر روی سرور DL160 G10 نصب شده است ، توجه داشته باشید که فقط نیمی از اسلات های مموری در دسترس شما میباشد و سایر اسلات ها را نمیتوان جهت قرار دادن مموری بر روی سرور استفاده کنید.

جهت دست یابی به بالاترین بازدهی در مورد مموری های سرور DL160 G10 ، توجه داشته باشید که بهتر است مموری ها به صورت بالانس میان پردازنده های نصب شده بر روی سرور ، تقسیم شوند.

در صورتی که دو پردازنده بر روی سرور DL160 G10 نصب شده است ، بهتر است میزان مموری که قصد نصب بر روی سرور داریم را به صورت مساوری میان پردازنده های اول و دوم تقسیم کنیم.

در هنگام خرید رم سرور اچ پی  مموری برای سرور DL160 G10 ، توجه داشته باشید که استفاده همزمان از مموری های RDIMM  ، LRDIMM و یا UDIMM بر روی سرور های اچ پی امکان پذیر نمیاشد. و فقط یک نوع از این مموری ها را میتوانیم بر روی سرور خود استفاده کنیم.

حداکثر سرعت مموری های استفاده شد بر روی سرور به مواردی همچون نوع مموری ، روش نصب مموری بر روی سرور و همچنین مدل پردازنده نصب شده بر روی سرور بستگی خواهد داشت.

همچنین حداکثر مقدار مموری قابل نصب بر روی سرور به مواردی همچون تعداد اسلات های تعبیه شده بر روی سرور ، بالاترین مموری قابل استفاده بر روی سرور و همچنین تعداد مموری های نصب شده بر روی سرور بستگی خواهد داشت.
در هنگام نصب مموری بر روی سرور DL160 G10 ،متناسب با تعداد مموری های مدنظر جهت نصب بر روی سرور ، با توجه به جدل فوق میتوانید عمل کنید.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی های بیشتر در زمان خرید سرور اچ پی میتوانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ از طریق شماره تماس : 02171189  و یا سایت www.Ysorkh.net در ارتباط باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها