تامین 40 تا 50 درصد بچه ماهی کشور با راه اندازی سایت پرورش ماهی نهاوند

رئیس شیلات کشور با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز به بچه ماهی کشور وارداتی است، تصریح کرد: با راه اندازی سایت پرورش ماهی نهاوند ۴۰ تا ۵۰ درصد نیاز کشور به بچه ماهی تامین و تولید می شود .
کد خبر: ۱۳۵۸۱۲۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حسین حسینی در بازدید از سایت پرورش ماهی در نهاوند افزود: از این مقدار ۷۰۰ هزار تن از طریق صید و صیادی و مابقی توسط مزارع و سایت‌های پرورش ماهی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز به بچه ماهی کشور وارداتی است تصریح کرد: با راه اندازی سایت پرورش ماهی نهاوند ۴۰ تا ۵۰ درصد نیاز کشور به بچه ماهی تامین و تولید می شود .

رئیس شیلات کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه شیلات کشور است گفت: کل تولیدات شیلات کشور بیش از یک‌میلیون و ۲۶۸ هزار تن است که ۷۱۵ هزار تن آن مربوط به صید و مابقی مربوط به آبزی‌پروری است.

حسین حسینی با تاکید بر رفع مشکلات واحد‌های تولید ماهی سردابی، میزان تولید قزل آلای سردابی کشور را ۱۹۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: برنامه ما این است که با رفع موانع، این میزان را افزایش دهیم تا تولید سالانه را به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال برسانیم.

وی تغییر رویکرد در فعالیت‌های آبزی‌پروری را یکی از مهمترین برنامه‌های شیلات مطرح کرد و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شیلات بر مبنای بهره‌وری و طراحی روش‌های نوین آبزی‌پروری و پرورش در قفس (توسعه دریا محور) هدفگذاری شده است.

رئیس شیلات کشور گفت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور ما ۱۳.۳ کیلوگرم است که در مقایسه با سرانه مصرف دنیا که ۲۰ کیلوگرم است فاصله زیادی دارد.

newsQrCode
برچسب ها: همدان ماهی شیلات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها