آخرین وضعیت پیشرفت سد دشت پلنگ شهرستان دشتی؛

افزایش جبهه های کاری سد دشت پلنگ در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان؛

عملیات ۲۰ روزه آب منطقه‌ای برای بهسازی خط انتقال آب از گاوشان به شهر کرمانشاه

مشکل دیرینه کمبود آب شهر کرمانشاه باعث شد طرح بلندمدت ابرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان از چندین سال قبل استارت بخورد، طرحی عظیم که بخش هایی مختلفی از جمله خط انتقال، تصفیه خانه آب، مخازن و خطوط بین مخازن برای آن تعریف شده است.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۸۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ میزان آبرسانی که از سد گاوشان برای شهر کرمانشاه و در بلندمدت در نظر گرفته شده ۶۰ میلیون مترمکعب در سال برای افق ۱۴۱۵ است.

اگرچه این طرح هنوز نهایی نشده بود و به پیشرفت کامل نرسیده بود اما طی سالیان اخیر و خصوصا در فصل تابستان که با تنش آبی مواجه بودیم هر سال به صورت اضطراری حجم قابل توجهی آب از این محل برای شهر کرمانشاه تامین می شود.

طی دو، سه سال اخیر که تنش آبی فصل تابستان در کرمانشاه بیشتر شد مسئولین استان تاکید داشتند این طرح هرچه زودتر به صورت کامل به بهره برداری برسد.
در تابستان امسال شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تمام توان خود را بر تکمیل تصفیه خانه آب این پروژه قرار داد اما در زمانی که قرار شد آب از خط انتقال ۷۳ کیلومتری به شهر برسد در برخی نقاط خط لوله به دلیل اینکه سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود دچار مشکل شد.

حالا همت آب منطقه ای بر این است که تا قبل از فصل گرما و حتی ورود به سال جدید این خط انتقال اصلاح شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، عملیات بهسازی این خط لوله استارت خورده و ظرف ۲۰ روز با پای کار بودن تمام امکانات و تجهیزات شرکت آب منطقه ای به اتمام خواهد رسید.

محمودرضا شهلایی ادامه داد: عمده تمرکز بر تعویض شیرآلات و واشرهای فرسوده و سرویس کاری این تجهیزات در مسیر خط انتقال ۷۳ کیلومتری آب از سد گاوشان به سمت تصفیه خانه غدیر است.

وی دلیل بروز این مشکلات در خط لوله را استفاده نزدیک به ۱۰ ساله از این خط انتقال یاد کرد وگفت: این امر باعث شد در تابستان امسال شاهد بروز نشتی هایی در طول مسیر انتقال آب در حوضچه های بین راه به دلیل فرسودگی واشرها و شیرآلات باشیم.

به گفته این مسئول، حالا این بهسازی به صورت فشرده در زمان ۲۰ روز انجام خواهد شد تا در فصل گرمای پیش رو دچار مشکل نشویم.

شهیلایی خاطرنشان کرد: در این مدت مجبور هستیم استفاده از ظرفیت آب شد گاوشان برای شهر کرمانشاه را محدود کنیم و برای اینکه شهر دچار مشکل نشود فعلا از ظرفیت سراب طاقبستان استفاده خواهد شد.

وی معتقد است، خوشبختانه این سراب اکنون دبی مناسبی دارد و با توزیع مناسب می توان بخش قابل توجهی از آب را تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از این تعمیرات فاز اضطراری این خط انتقال راه اندازی می شود، ابراز امیدواری کرد روند تامین آب برای شهر کرمانشاه بهبود یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها