خطیب جمعه تهران:

سهام پرسپولیس و استقلال به هواداران واگذار شود

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت ضمن برنامه‌ریزی برای واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به توده‌های مردم، ‌مراقب باشد که افراد خاص سهام این باشگاه ها را در اختیار نگیرند.
کد خبر: ۱۳۵۵۰۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌ فرد، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، گفت: در خطبه‌های گذشته نامه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر را به عنوان کهن‌ترین و مشهور ترین سند از دومین شخصیت جهان اسلام در حوزه حکمرانی و نظام سازی سیاسی در تراز قرآن کریم را مطرح کردیم.

وی افزود: نظریه حضرت علی (ع) مبتنی بر عقلانیت دینی، اسلامی و انقلابی برای حکمرانی منسجم و برنامه عملیاتی است. حضرت علی (ع) با تبیین دقیق دو هدف محوری توسعه و پیشرفت برای نظام سیاسی و دینی به مالک اشتر مأموریتی خطیر برای انجام این دو رسالت مهم داده است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: توسعه انسانی، تعلیم و تربیت و تلاش مستمر و مبتنی بر دانش و عدالت برای پاسخگویی متناسب به نیازها از مبانی دستورات حضرت امیر (ع) است؛ دستاوردهای حکمرانی اسلامی، تربیت انسان‌هایی دست‌یافته به قله‌های دانش و برخوردار از زندگی مادی و آراسته به اخلاق است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز، گفت: معظم‌له در فرمایشات‌شان به این حقیقت تأکید کردند که برای رسیدن به هدف تمدن اسلامی، نیازمند توسعه هستیم و قله‌های آن، دستیابی به زیرساخت‌هاست.

وی افزود: در نگاه حضرت علی (ع) به مقوله حکمرانی به عنوان دو حوزه مهم توسعه و پیشرفت حیات انسانی و حوزه عمران و آبادانی کشور مورد توجه است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه تمام اقتدار و دستاوردهای نظام در منطقه و جهان و ایران اسلامی در طول ۴ دهه گذشته مرهون قدم‌هایی است که در راه توسعه و پیشرفت برداشته شده است، اظهار کرد: هر کجا ضعف داریم از این اهداف فاصله گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: اقتدار سیاسی و دفاعی و علمی و امنیت و این جایگاه فاخر ایران در جهان اسلام و رویش اندیشه ناب اسلامی دستاورد نگاه به این دو اصل و رکن اساسی توسعه و پیشرفت است که باید مورد توجه مدیران ارشد و میانی و آحاد جامعه باشد، اما مخاطب اصلی آن مدیران هستند.

وی تصریح کرد: یک نظام تأمین پایدار و خلق ثروت پایدار باید در حکمرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد؛ حضرت امیر (ع) راه‌های خلق ثروت برای جهان اسلام را تدوین و تبیین کرده‌اند، نهادسازی و مدیریت صحیح برای فراهم کردن رشد اقتصادی را باید از کلام امیر (ع) مدنظر قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه در سایه اندیشه ناب دینی و رهبری و مدیریت مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و به خصوص شهدا و خانواده‌های آن‌ها، جانبازان و ایثارگران راه را برای خلق قدرت امنیت فراهم کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو چند قدرت دفاعی برای امنیت منطقه و جهان اسلام است، این جایگاه در سایه نگاه به دستورالعمل حضرت امیر و فرماندهی مقتدر جبهه مقاومت و رهبری نظام اسلامی که این مبانی را در دستورکار قرار داده‌اند، به دست آمده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: مسئولین، علما، دانشگاهیان، برای حرکت به سوی نظام سیاسی مورد تأکید حضرت امیر باید آراسته به تقوا شویم.

وی همچنین در ادامه سخنانش به موضوع واگذاری دو باشگاه فوتبال پر طرفدار استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: دنیای فوتبال با ابعاد چندوجهی شامل ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی است که مدیریت بهینه این بخش، نیازمند فرآیندی نظام‌مند و صحیح است تا از طریق این مسیر در جهت ارتقای ورزش گام بردارد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مراقبت دولت نیاز است تا مراقبت شود افراد خاص و ناکاربلد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در اختیار نگیرند، اظهار کرد: لازم است دولت برنامه‌ریزی کند تا سهام این دو باشگاه پر طرفدار به توده‌های مردم و هودارانشان واگذار شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: واگذاری سهام این دو باشگاه به هوادارانشان موجب می‌شود تا راه برای توسعه این ورزش هموار شود، البته نباید در خرید سهام نیز محدودیت ایجاد شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها