اخبار کرونا در چند خط ؛

کار خطرناک تایلندی ها چیست؟

اومیکرون به سرعت در سراسر جهان می چرخد و به همه جا می رسد. این ویروس در ایران هم شناسایی شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان:

 

*تظاهرات های ضدمحدودیت های کرونایی در بلژیک به خشونت و آتش کشیده شد. معترضان که بعد از دو سال قرنطینه از اعمال مجدد محدودیت ها به شدت عصبانی هستند شب گذشته نیز به خیابان ها ریختند و این اتفاق به خشونت کشیده شد. بلژیک از نخستین کشورهایی در جهان بود که اومیکرون را شناسایی کرد. مردم این کشور دیگر حوصله محدودیت های کرونایی آن هم در آستانه سال نوی میلادی را ندارند.

 

*اومیکرون به سرعت در نقاط مختلف استرالیا در حال گسترش است، این در حالیست که این کشور سخت ترین قوانین محدودکننده کرونایی را در میان بسیاری از کشورهای جهان دارد. هر روز موارد جدیدی از این ویروس در ایالت های مختلف پیدا می شود. این در حالی است که بیش از 76 درصد از بزرگسالان استرالیایی به طور کامل واکسینه شده اند. در این کشور تا سقف 35 هزار دلار جریمه برای کسانی در نظر  گرفته می شود که کرونا دارند و با اطلاع از آن سفر می کنند. به تازگی یک پدر و پسر با چنین جریمه سنگینی روبرو شده اند.

 

*وضعیت در آلمان بحرانی است. روزانه به طور متوسط 16 هزار تست کرونا در این کشور مثبت می شود. 119 در این کشور روز گذشته به دلیل کرونا فوت کردند.

 

*تایلند در آستانه عملی کردن کاری بسیار خطرناک است؛ باز کردن مرزهای هوایی بر روی گردشگران. صنعت گردشگری این کشور در دوران پاندمی بابت ممنوعیت سفر خسارت سنگینی را متحمل شد و اکنون حاضر است تحت هر شرایطی اقدام به بازگشایی مرزها کند.

 

*اتحادیه اروپا قصد خرید چند صدمیلیونی واکسن «نوواواکس» جدیدترین واکسن آمریکایی ها را دارد. این قرارداد برای خرید 200 میلیون دوز بسته شده است.

 

*برای نخستین بار در کشور نیوزلند یک کودک به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

 

*دانشمندان در یوتای آمریکا می گویند اگر واکسیناسیون به شکل گسترده تری پیش برود چرخش اومیکرون کندتر و علائم مربوط به این بیماری هم حتی خفیف تر می شود.

 

*سویه اومیکرون 52 درصد کل موارد ابتلا در کشور ایرلند را تشکیل داده است.

 

*آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، گفت که نوع اومیکرون «قابلیت‌های انتشار فوق‌العاده‌ای» دارد و «در سراسر جهان در حال گسترش است».

 

*30 هزار نفر در وین پایتخت اتریش با راهپیمایی توام با روشن کردن هزاران شمع یاد و خاطره 13 هزار نفری که در این کشور بر اثر این ویروس جان باختند را گرامی داشتند.

 

*کشور ایتالیا با افزایش 62 درصدی نرخ ابتلا به کرونا مواجه شده است.

 

*در روسیه نیز افزایش 13 درصدی نرخ ابتلا گزارش شده است.

 

*افزایش نرخ ابتلا برای فرانسوی ها 15 درصد است. تقریبا تمام قاره اروپا بر روی نقشه رنگ بندی کرونا در جهان رنگ قرمز دارد که به معنای انتشار و ابتلای شدید به کرونا در سراسر این قاره است. اومیکرون به نوع غالب در بسیاری از کشورهای این قاره تبدیل شده است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها