اومیکرون که نگرانی های شدیدی را در سطح جهان به وجود آورده بود کم کم به ویروسی کم خطر تبدیل می شود. البته تحقیقات درباره این ویروس جهش یافته کرونایی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۰۰

به گزارش جام جم آنلاین ، اومیکرون هنوز هم جای نگرانی است اما گزارشات متعددی که از نقاط مختلف جهان منتشر می شود حاکی از آن است که این ویروس خطرناک نیست. اومیکرون تا امروز حتی یک مورد منجر به فوت هم نداشته است. اما نباید اومیکرون را دست کم گرفت، به خصوص وقتی بدانیم که هر فرد مبتلا به این نوع ویروس توانایی این را دارد که سه الی سه و نیم نفر را به طور میانگین مبتلا کند.

آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان:

*دو هفته پس از شناسایی نوع اومیکرون بیمارستان ها برای سونامی کرونا آماده می شوند. در آفریقای جنوبیموارد ابتلا سریع‌تر از موج‌های قبلی افزایش می‌یابد. هر فرد با اومیکرون ممکن است 3 الی 3.5 نفر دیگر را آلوده کند. با تمام این اوصاف یافته های اخیر در کشور آفریقای جنوبی حاکی از آن است با وجود نرخ بالای ابتلا به این ویروس ، این بیماری خفیف است و علائم خفیفی هم دارد.

 

اومیکرون شدید نیست

در سایر نقاط دنیا تحقیقات بر روی ویروس جهش یافته اومیکرون ادامه دارد و آخرین اخبار حاکی از آن است که اومیکرون تا امروز حتی یک مورد بیماری شدید را هم پدید نیاورده است. همچنان چیزی که نگران کننده به نظر می رسد نرخ بالای ابتلا و سرایت این ویروس جهش یافته است.

 

فایزر/بایونتک آپدیت شد

واکسن مشترک دو شرکت آلمانی و آمریکایی به نام های بایونتک و فایزر که البته در جهان به نام فایزر شناخته می شود در برابر ویروس جهش یافته اومیکرون آپدیت شده است و مسئولان این دو شرکت می گویند واکسن های جدید به خوبی اومیکرون را خنثی می کنند. تا همین امروز نیز صحبت های زیادی در رابطه با بی اثر بودن واکسن ها در برابر اومیکرون مطرح شده است.

 

امید به واکسن گیاهی

یک شرکت بیوتکنولوژی کانادایی نتایج مثبتی را از یک مطالعه بزرگ درباره واکسن کووید-19 خود گزارش کرده است. چیزی که آن را غیرعادی می کند این است که عنصر اصلی واکسن در گیاهان رشد می کند.

این شرکت مدیکاگو نام دارد. این شرکت قبلاً یک واکسن آزمایشی آنفولانزا را با گیاهی مرتبط با تنباکو، ساخته است. وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، این شرکت تصمیم گرفت واکسن کووید-19 بسازد و اکنون امید زیادی دارد واکسن گیاهی خود را به تمام جهان عرضه کند.

 

مردان، عامل اصلی انتشار ویروس

CBS News گزارشی را منتشر کرده است که در آن به دلایل علمی پخش بیشتر ویروس کرونا از سوی مردان پرداخته است. این تحقیقات در کلرادو انجام شده نشان می دهد که مردان نقش بیشتری در انتشار ویروس کرونا نسبت به زنان و کودکان دارند. نکته بسیار جالب تر این تحقیق این است که دلیل این امر نه تنها به حضور بیشتر مردان در اجتماع برمی گردد که به دلیل حجم بالاتر صدای آنهاست و همانطور هم که می دانیم ویروس کرونا از طریق حرف زدن هم منتشر می شود.

 

دو دوز برای اومیکرون کافی نیست

محققان انگلیسی پس از یک دوره تحقیق در رابطه با ویروس جهش یافته کرونای اومیکرون اعلام کردند دو دوز واکسن کرونا برای مقابله با این ویروس جدید کافی نیست و تعداد دوزها باید به عدد چهار برسد. گزارش دیگری حاکی از آن است که دوز سوم و تقویت کننده کرونا تا 75 درصد مقابل اومیکرون موثر عمل می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها