پیام رئیس رسانه ملی به مناسبت هفته پژوهش

پژوهش پشتوانه علمی دوره تحولی رسانه ملی است

پیمان جبلی در پیامی به مناسبت که هفته پژوهش منتشر کرده بود این روز را به اساتید، دانشجویان و پژوهشگران فرهیخته و فرزانه رسانه ملی تبریک گفت.
کد خبر: ۱۳۵۳۳۳۷

به گزارش جام‌جم به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در پیامی‌که به مناسبت روز پژوهش منتشر شد، آورده است:

بسم ­الله الرحمن­ الرحیم

«مقام معظم رهبری: عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها باید مورد توجه قرار گیرد»

پژوهش فرایندی برنامه­ ریزی شده، نظام­ مند، هوشمندانه و قابل اعتماد برای کشف حقایق، فهم عمیق مسائل و دستیابی به راه­ حل­ های مؤثر و معتبر است. تحقیق و پژوهش نویدبخش رویش جوانه­ های معرفت و شکوفایی و سرزندگی در اقلیم دانایی است. پژوهش ریشه در ضمیر پاک جویندگان نستوه علم و دانش دارد و در پرتو اندیشه­ های ناب سر بر سپهر بالندگی و تعالی می­ ساید. بی توجهی به پژوهش گام نهادن در مسیر تاریکی است. پژوهش خورشیدی است که در پرتو آن می­ توان طی طریق کرد و به سرمنزل مقصود رسید و چنین است که در جهان معاصر، ساز و کار اصلی همگامی‌با تحولات نظری و پیشرفت ­های فناوری، پژوهش است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی همواره در حوزه پژوهش­ های ارتباطی و اجتماعی و دیگر زمینه ­های بین رشته­ ای پیشگام و پیشرو بوده و از جریان پژوهش و نهضت تولید علوم در کشور حمایت کرده است. تحقق آرمان­ ها و رسالت رسانه ملی و دست یابی به جایگاه رسانه تراز در گام دوم انقلاب اسلامی‌که به تعبیر مقام معظم رهبری؛ دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی، آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه تحریف و تفتین، آسایشگاهی برای بهره­ مندی چشم دل همگان از جلوه­ های زیبایی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی‌کشور باشد، ضرورت التزام ما به رویکردهای علمی و پژوهشی را در سیاست گذاری، برنامه­ ریزی، برنامه­ سازی و نظارت و ارزیابی بر روندها و فرایندها، دو چندان می­ کند تا تولیدات رسانه­ ای مستظهر به پشتوانه تحقیقاتی غنی باشد و ضمن حفظ و تعالی نقش آفرینی موثر و بی بدیل در اعتلای فرهنگ جامعه، در عرصه رقابت با سایر رسانه­ های ملی یا فراملی سطح کیفی و کمی‌برنامه­ های خود را ارتقا بخشد.

در دوره تحولی و آغاز فصل جدید فعالیت رسانه ملی، برای ایفای رسالت انقلابی خود و تحقق آرمان عدالت گستری و هویت­ محوری و تبدیل شدن به صدای جمهور و منادی حق طلبی، روشنگری و استکبارستیزی، بیش از پیش نیازمند مطالعات راهبردی و کاربردی، آینده پژوهی، مخاطب شناسی و توسعه و تعمیق نظرسنجی، افکارسنجی، نیازسنجی و اثرسنجی در داخل و خارج از کشور هستیم. این امر نیازمند همت والا و بیش از پیش پژوهشگران متعهد و متخصص بخصوص مجموعه­ های پژوهشی درون سازمان است که با عزم و روحیه انقلابی و درک شرایط و اقتضائات رسانه و بهره­ گیری از دانش بومی، پشتوانه علمی‌برای مجموعه فعالیت­ های سازمان فراهم آورند.

روز پژوهش را به همکاران گرانقدرم؛ اساتید، دانشجویان و پژوهشگران فرهیخته و فرزانه رسانه ملی و دیگر فعالان حوزه علم و تحقیق، تبریک و تهنیت عرض می­کنم و موفقیت و سرافرازی­شان را در طی طریق دانایی و معرفت از خداوند متعال خواستارم.

پیمان جبلی / رئیس سازمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها