به گزارش جام جم آنلاین، صدرالله بمانا در گفتگو با فارس با بیان اینکه دولت به ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای عزم جدی در نوسازی ناوگان حمل ونقل جادهای دارد، اظهار داشت: بخشی از این نوسازی ناوگان از طریق واردات کامیون و بخش دیگری هم از طریق کارخانجات تولید داخل تامین میشود.
او ادامه داد: طبق قراردادی که برای نوسازی ناوگان فرسوده پیش از این با تولیدکننده داخلی منعقد شده است، حدود ۱۵۰۰ دستگاه کامیون توسط کارخانجات داخلی تولید میشود.
دبیر کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری اظهار کرد: برای نوسازی بیش از ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس، مینیبوس و سواری کرایه بین شهری، قرارداد با شرکتهای تولیدکننده داخلی منعقد شده است.
بمانا ادامه داد: قیمتی که برای تولید این خودروها طبق قرارداد با کارخانجات داخلی منعقد شده بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.
او یادآور شد: حدود ۳۰ درصد از اتوبوسها و ۵۰ درصد از مینیبوسهای فعلی ناوگان عمومی مسافری جاده ای فرسوده هستند درواقع یک سوم خودروهایی کشورمان فرسوده است که نوسازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
دبیر کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل ونقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی که از ۲۸ آذر تا ۳۰ آذر به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلی امام خمینی (ره ) برگزار می شود، گفت: در نمایشگاه حمل و نقل امسال جدیدترین تولیدات در بخش حمل و نقل رونمایی میشود، برگزاری این نمایشگاهها فرصتی برای ارائه توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان داخلی است که ما در همه بخشها به ویژه در حوزه نوسازی از توان آنها استفاده خواهیم کرد.
بمانا تاکید کرد: در بخش نوسازی ناوگان فرسوده کامیونی و به منظور ارتقای ایمنی و بهبود کیفیت ارائه خدمات، نوسازی ناوگان در دستور کار سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای قرار گرفته است و در این راستا علاوه بر واردات تعدادی کامیون با عمر سه سال، قراردادهایی با شرکتهای خودروساز منعقد شد.
وی یاد آور شد: برای خرید این کامیونها به رانندگان تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد ارائه میشود که در صورت اسقاط ناوگان فرسوده بتوانند با استفاده از این تسهیلات ناوگان خود را نوسازی کنند.
دبیر کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری نقش صنوف حمل و نقل و دستاندرکاران این بخش را در ارائه خدمات شایسته به مردم، حائز اهمیت دانست و افزود: بخش حملونقل جادهای مطابق با پیشرفت تکنولوژیهای ارتباطی باید به سمت توانمندسازی و هوشمندسازی برود تا بتواند سطح سرویس قابل ارائه به مردم را ارتقا دهد.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد