شب خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با حضور کاروان هنری روایت حبیب و با بیان رشادت‌های سردار دلها از زبان همرزمانش شامگاه دوشنبه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۲۷۸۷
شب خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در سنندج برگزار شدبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، در این مراسم که با حضور جمع زیادی از مدیران و مسوولان استان برگزار شد و تا ساعاتی از بامداد روز سه‌شنبه ادامه داشت، گروه‌های مختلف هنری به اجرای برنامه پرداخته و 2 همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطراتی از سردار دلها پرداختند.

در این مراسم شب خاطره در ابتدا گروه نقالی و پرده‌خوانی به اجرای برنامه پرداختند و سپس گروه نمایش ندا رادمنش هم یک قطعه نمایشی در خصوص رشادت‌های سردار دلها را اجرا کرد.

سپس نوبت به اولین راوی رسید، سردار رسول یاحی که در سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی فرمانده سپاه کردستان بوده و در نقاط مختلف همرزم شهید سلیمانی بود به بیان خاطراتی از سردار دلها پرداخت.

وی با اشاره به اولین دیدار خود با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: اولین دیدارم با حاج قاسم  سال 1359 در مناطق عملیاتی جنوب بود که ایشان فرمانده تیپ 41 ثارالله کرمان بود که بعد از آن و تا زمان شهادتش باهم ارتباط فردی و خانوادگی داشتیم.

سردار یاحی با بیان اینکه حاج قاسم ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، گفت: حاج قاسم فردی روستایی بود که از 10، 12 سالگی کار می‌کرد، اعتماد به نفس بالایی داشت و با امکانات کم کارهای بزرگی انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه اعتقاد و توکل به خدا، پاکدستی و استفاده بهینه از امکانات از ویژگی‌های دیگر حاج قاسم سلیمانی بود، افزود: در سال 1360 که بنده مسوول عملیات در کرمان و سیستان و بلوچستان بودم،
می‌خواستند فردی را برای مسوولیت ستاد حاج قاسم فرمانده یگان 41 ثارالله انتخاب کنند اما حاج قاسم مقاومت می‌کرد چون می‌خواست فردی را انتخاب کند که بتواند با او کار کند.

سردار یاحی به دیگر ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم از هیچ رانتی استفاده نکرد، برای خودش سفارش نمی‌کرد و هر جا احساس می‌کرد حقی برای کسی وجود دارد، آن را پیگیری می‌کرد.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی مانند یک کارگر و یا سرباز انجام وظیفه می‌کرد و همین موجب شده بود در دل مردم جای بگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها