کد خبر: ۱۳۵۱۷۴۵
رقيه لهجه- خبرنگار
کاربرد گاز طبیعی به عنوان سوخت حرارتی تنها قسمتی از موارد متنوع کارآیی این ماده گرانقدر به شمار می رود. اهمیت اصلی و واقعی گاز طبیعی با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی در بخش صنعت پتروشیمی ظاهر می شود. نیاز روزافزون به گاز برای تامین انرژی و سوخت و همینطور ارز حاصل از فروش و صادرات برای سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع مادر و زیر بنایی در کشور، اندیشه تمرکز بخشیدن فعالیتهای مرتبط با صنعت گاز را تقویت کرد.
این شرکت در سال 1344 هجری خورشیدی مطابق با 1965 میلادی تاسیس گردیده و تا کنون متناسب با روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و بهره گیری از گاز به عنوان یکی از منابع مهم در تامین سوخت و تولید انرژی و تحصیل بخشی از ارز مورد نیاز تدریجاً با قابلیتها و توانمندی ها و منابع و امکانات مختلفی از جمله نیروی انسانی متخصص و کارآمد با دانش و بینش علمی و نظری و نیز ابزار آلات، تجهیزات و ماشین آلات و کارگاه های متعدد و متنوع پیشرفته و مدرن برای اجرای عملیات شرکت دست یافته، به طوری که امروز قادر است کلیه امور مربوط را مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی قابل قبول راساً انجام دهد.
اکنون شرکت ملی گاز ایران یکی از ده شرکت بزرگ فعال در عرصه گاز در خاورمیانه و یکی از چهار شرکت اصلی وزارت نفت با سابقه بیش از نيم قرن است که وظیفه تامین بیش از 75 درصد از سوخت مورد نیاز کشور را بر عهده دارد. از این نظر شرکت ملی گاز ایران از جایگاه مهمی در داخل و خارج کشور برخوردار است که به تناسب نیازها و گسترش فعالیتهای خود در داخل و خارج از کشور، نسبت به تغییر ساختار خود اقدام نموده است.
بر اساس تبصره 2 قانون بودجه سال 1377 كل كشور مبني بر تشكيل شركتهاي گاز استاني در سال 1378 به ثبت رسيد و طبق بند ب ماده 6 قانون اساسنامه شركت ملي گاز ايران تشكيل و در سال 1379 همزمان با تشريف فرمايي مقام معظم رهبري به استان و همگام با برنامه سوم توسعه اقتصادي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي كشور با نگرشي نوين در عرصه گازرساني در استان ، فعاليت رسمي خود را به عنوان شركت گاز استان اردبيل آغاز نمود. عمليات گازرساني در استان از 1368 آغاز و شهر اردبيل به عنوان اولين شهر استان به شبكه گاز طبيعي متصل گرديده است.
در ادامه با توجه به پيش رو بودن فصل زمستان و سرماي اردبيل و استفاده بيشتر از گاز طبيعي به مصاحبه با مهندس سردار اسماعيلي مديرعامل محترم شركت گاز استان اردبيل مي پردازيم :
 
آخرین وضعیت گازرسانی در استان اردبيل را بفرمائيد؟ و چند درصد از اهالي استان از نعمت گاز طبيعي برخوردارند؟
استان اردبيل داراي 29 شهر است كه همه شهرها داراي گاز طبيعي مي باشند. و از كل روستاهاي استان اردبيل 1427 روستا از نعمت گاز بهره مند هستند كه پروژه ضريب نفوذ گاز طبيعي روستاهاي استان بيش از 5/96 % است.
چه برنامه هایي در خصوص گازرسانی به روستاهای استان داريد؟
پروژه هاي گازرساني به 77 روستاي استان اردبيل در دست اجرا مي باشد و با بهره مندي اين 77 روستا از نعمت گاز طبيعي ضريب نفوذ گاز طبيعي در روستاهاي استان به بيش از 98% خواهد رسيد.
در سال 1400 شركت گاز چه خدماتي به مردم استان انجام يافته است؟
شركت گاز استان اردبيل در راستاي استقرار دولت الكترونيك و ارائه خدمات در بستر وب اقدام به راه اندازي ميز خدمت الكترونيك در وب سايت خود به نشاني www.nigc_ar.ir نموده است و 22 خدمت را بصورت الكترونيكي به همشهريان محترم ارائه مي نمايد و جز پيشرو ترين اداره در ارائه خدمت در قالب دولت الكترونيك عملياتي كرده و نيازي به مراجعه حضوري نمي باشد
حقوق شهروندي و تكريم ارباب رجوع در شركت گاز به چه صورت انجام مي پذيرد؟
در حوزه تكريم ارباب رجوع در شركت گاز در راستاي حقوق شهروندي و حفظ كرامت مشتركين و مراجعين شركت گاز استان اردبيل اقدام به ايجاد ميز خدمت حضوري و الكترونيكي نموده  مشتركين محترم مي توانند بصورت غيرحضوري از خدمات اين شركت بهره مند شده و در صورت مراجعه به شركت گاز از طريق ميز خدمت حضوري مي توانند از خدمات شركت گاز بهره مند شوند. همچنين كليه خدمات قابل ارائه در دفاتر پيشخوان دولت نيز در اقصي نقاط استان در دسترس عموم مردم قرار دارد.
چه برنامه و توصيه اي جهت گذر از فصل زمستان و روزهاي سرد سال براي پیشگیری از وقوع حوادث به اهالي استان داريد؟
با توجه به افزايش مصرف گاز در سطح كشور و پيش بيني هاي انجام گرفته در خصوص سرماي هوا در استان اردبيل از كليه مشتركين عزيز و هم استاني هاي محترم درخواست داريم با رعايت الگوي بهينه مصرف و مصرف ايمن گاز طبيعي ضمن صرفه جويي در مصرف اين نعمت خدادادي شركت گاز استان را در ارائه خدمات پايدار ياري نمايند و به منظور جلوگيري از حوادث گاز طبيعي رعايت نكات ايمني در هنگام نصب وسايل گازسوز، اطمينان از جريان هوا در مسير و از احتراق صحيح و اكسيژن رساني به سيستم گرمايش اطمينان حاصل نمايند و  با توجه به اينكه بيش از 80% حوادث مذكور مربوط به دودكش سيستم گرمايشي است از كليه مشتركين عزيز درخواست داريم حتما مسير دودكش را كنترل نموده و از باز بودن اين مسير اطمينان حاصل نمايند.
- حرف آخر
همشهريان محترم الگوي بهينه مصرف را رعايت  نموده و دماي رفاه در منازل و مراكز عمومي ( 21-18 درجه سانتيگراد) را مدنظر قرار دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها