مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان گفت: به ۱۹ هزار و ۳۶۰ نفر ساعت آموزش تخصصی به متقاضیان ۶ رشته طرح توسعه ملی مشاغل خانگی استان ارائه شده است.
کد خبر: ۱۳۵۱۶۴۷
به گزارش جام جم انلاین لرستان: رحیم بیرانوند اظهار کرد: در راستای اجرای مرحله دوم طرح توسعه ملی مشاغل خانگی، آموزش های تخصصی در رشته های گلیم بافی، قالی بافی، تابلو فرش، تولیدات پوشاک، چرم دوزی، تولیدات و بسته بندی عسل ارایه شد.
 
وی ادامه داد: امروزه کسب‌ و کارهای خانگی به‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند که از جمله مزایای آن، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار است.
 
بیرانوند تصریح کرد: زنان در لرستان بیشترین سهم را نسبت به مردان در راه اندازی مشاغل خانگی دارند.
وی افزود: یکی از راه های مقابله با معضل بیکاری جوانان، مشاغل خانگی است که زنان همواره ثابت کرده‌اند از راه‌هایی مانند قالی بافی، گلیم بافی و سایر هنرهای دستی توانسته اند کسب درآمد کنند.
 
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان عنوان کرد: بحث آموزش تخصصی متقاضیان این طرح از آن جهت است که اگر توسعه مشاغل خانگی در هر شهر و کشوری اتفاق بیفتد، اقتصاد آن کشور پویا می‌شود و وقتی در یک شهر در هر خانه‌ای کارِ تولید انجام شود عملا کسب و کار زیاد ایجاد می‌شود و شهر از لحاظ اقتصادی و اجتماعی پویا می‌شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه اجرای این طرح افزایش توان اقتصادی خانوارها و اقشار کم‌درآمد را به همراه دارد، گفت: مشاغل خانگی ظرفیت و فضای بسیار خوبی دارد و می‌توان در این بخش با نیازسنجی و بازار سازی، نسبت به ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق توسعه کسب‌وکارهای خانگی اقدام کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها