هنوز موردی از اومیکرون در خراسان رضوی مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۳۵۱۵۸۷
 به گزارش جام جم آنلاین خرایان رضوی ،دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: هنوز موردی از سویه جدید،اومیکرون در استان خراسان رضوی مشاهده نشده است.دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانایی تشخیص سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون را از طریق آزمایش پی. سی. آر دارد.
وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون که در کشور‌های آفریقایی و اروپایی شایع شده است همه کمیته‌های زیر پوشش قرارگاه کرونا در خراسان رضوی در آمادگی کامل قرار دارند و کمیته بهداشت میزان رهگیری‌های مرتبط با بستگان و اطرافیان مبتلایان به کرونا را افزایش داده است.
دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: میزان پایین واکسیناسیون در کشور‌های آفریقایی علت تاخت و تاز سویه اومیکرون است از همین رو ما باید پوشش واکسیناسیون همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش دهیم و به مرحله‌ای برسانیم که شاهد بروز اوجگیری جدید ویروس کرونا نباشیم به طور مثال هم اکنون میزان استفاده از ماسک در سطح جامعه پایین است که باید ارتقا داده شود.
انجیدنی افزود: از آنجایی که شهر طبس یکی از معدود شهر‌های قرمز کشور است که در مجاورت استان خراسان رضوی قرار گرفته است تمهیدات لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری از این شهر به شهر‌های استان خراسان رضوی اتخاذ شده است.
وی اضافه کرد: در پی تغییر رنگ شهر‌ها در هفته جاری و این که تنها شهر نارنجی استان خرسان رضوی شهر بردسکن است قرارگاه کرونا در استان گروه‌های بررسی بیشتر را به این شهرستان اعزام کرده است.
دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: شیوه نامه بازگشایی مدارس هم با دقت بیشتری اجرایی می‌شود و در این زمینه مقرر شد هوشیارتر و با بررسی‌های بیشتری عمل شود.
هم اکنون یک شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی، هفت شهرستان در وضعیت زرد و ۲۵شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها