پرهیز از دورهمی یلدا برای پیشگیری از انتشار اومیکرون ضروری است

کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی در هشداری، بر پرهیز از برگزاری مراسم خانوادگی و حضور در دورهمی‌ها، برای به حداقل رساندن احتمال ایجاد بحران از ناحیه شیوع ویروس جهش یافته اومیکرون در استان تاکید کرد.
کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی در هشداری، بر پرهیز از برگزاری مراسم خانوادگی و حضور در دورهمی‌ها، برای به حداقل رساندن احتمال ایجاد بحران از ناحیه شیوع ویروس جهش یافته اومیکرون در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۵۳۷۴۶

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،در اطلاعیه این ستاد آمده است: در بحران بیماری کرونا، مشکلات و آسیب های متعددی بویژه در بخش سلامت مردم، از جمله از دست دادن بسیاری از هموطنان، متوجه جامعه شد که در این میان و در مبارزه با این بیماری، بسیاری از مجموعه ها از جمله  رسانه ها، در کنار مجموعه پرتلاش و خستگی ناپذیر کادر بهداشتی و درمانی و همچنین مسوولان استان، حضوری فعال و برجسته داشتند و با تلاش همه متولیان امر و با راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری این بحران مدیریت شد.
این اطلاعیه افزوده است: با اقدامات انقلابی دولت سیزدهم، مدیریت جهادی رییس جمهوری و مجموعه وزارت بهداشت و درمان و سایر مجموعه های متعهد، اکنون شاهد ایجاد شرایط مناسب بهداشتی و درمانی و کنترل موثر بحران کرونا هستیم. 
در بخش دیگر اطلاعیه مزبور عنوان شده است: متاسفانه ظهور ویروس جهش یافته کرونا با عنوان "اومیکرون" با قدرت سرایت و انتشار گسترده تر از قبل، تعداد زیادی از کشورها را درگیر کرده است که احتمال ورود آن به استان وجود دارد، لذا ضرورت رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، انجام اقدامات پیشگیرانه، تاکید بر زدن ماسک، پرهیز از خروج غیرضرور از منزل، توجه به هشدارها و پیام های بهداشتی و درمانی و اجتماعی، انجام کامل واکسیناسیون بویژه تزریق دوز سوم توسط مردم ضروری است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است. 
تاکنون کمتر از ۲۵ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت دز یادآور در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دز سوم این واکسن را دریافت کرده‌اند.
۹۲ درصد از جمعیت واجد شرایط در خراسان رضوی دز اول کرونا و بیش از ۷۵ درصد نیز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
اکنون فقط شهرستان گناباد خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و بقیه شهرستانهای استان در شرایط آبی هستند و این استان فاقد شهرستان های نارنجی و قرمز کرونایی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها