باورهای نادرست منتسب به طب سنتی در مورد سرماخوردگی را در گفتگو با دکتر سیدمهدی میرغضنفری بررسی کرده‌ایم

تدابیر طب سنتی به وقت زکام

بر اساس مطالعه‌ جدیدی که در مجله‌ Nutrients منتشر شده است، مصرف انگور گوناگونی باکتری‌ های روده را به شدت افزایش می‌دهد و باعث کاهش کلسترول خون نیز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۹۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، انگور یکی از پُرمصرف‌ترین میوه‌ها است. این میوه نه تنها شامل مواد مغذی فراوانی است، بلکه منبع بسیار خوبی برای فیبر نیز محسوب می‌شود.

در مطالعات گذشته اثرات آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی و ضدویروسی انگور و ترکیبات موجود در آن گزارش شده است.

تحقیقات نشان داده است که در مورد خرگوش‌ها، هشت هفته مصرف مرتب انگور باعث بهبود عملکرد کبد آن‌ها شده است.

اخیراً در مورد موش‌ها مطالعه‌ی جدیدی انجام شده که نشان می‌دهد مصرف انگور باعث کاهش چاقی و بهبود وضعیت کبد چرب آن‌ها شده و همچنین بهبود باکتری‌های موجود در روده‌ی آن‌ها را در پی داشته است.

محققین تصمیم گرفتند اثر مصرف روزانه‌ی پودر انگور بر روی باکتری‌های روده و سوخت و ساز کلسترول در بدن انسان‌های بزرگسال را ارزیابی کنند و به همین منظور یک مطالعه‌ی ۸ هفته‌ای را ترتیب دادند.

آن‌ها طی ۴ هفته‌ی اول، رژیم حاوی میزان کم پلی‌فنول‌ها را به شرکت‌کنندگان دادند و 4 هفته‌ی بعد را روزانه به هر نفر ۴۶ گرم پودر انگور دادند، ولی باز هم میزان پلی‌فنول موجود در رژیم غذایی آن‌ها پایین نگه داشته شد.

۴ هفته پس از مصرف انگور، بررسی باکتری‌های روده‌ای شرکت‌کنندگان نشان داد که گوناگونی این باکتری‌ها بیشتر شده است.

از بین باکتری‌های مفیدی که با مصرف انگور افزایش داشتند می‌توان به «آکرمانسیا» اشاره کرد که اثرات خوبی بر روی سوخت‌وساز گلوکز و لیپیدها دارد و یکپارچگی روده را نیز حفظ می‌کند.

در بین شرکت‌کنندگان، کاهش ۵ درصدی کلسترول بد یا همان LDL نیز مشاهده شده است که نتیجه‌ی مطلوبی است.

اسیدی که با سوخت‌و‌ساز کلسترول ارتباط دارد نیز با مصرف انگور حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

از آنجا که سلامت روده از نظر باکتری‌های موجود در آن اهمیت زیادی برای سلامتی کلی بدن انسان دارد و با در نظر گرفتن اینکه انگور می‌تواند اثرات مفیدی بر روی سلامت روده داشته باشد، می‌توان اذعان کرد که مصرف انگور مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها