علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام باهدف لغو تحریم ها به وین سفر کرده است در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک روز چهارشنبه با میشائیل لینهارت وزیر امور خارجه اتریش دیدار کرد.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۴۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دو طرف در این ملاقات پیرامون مسائل روابط دوجانبه و بین المللی و همچنین مذاکرات وین با هدف لغو تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

اتریش به عنوان میزبان این مذاکرات بطور طبیعی خواستار به نتیجه رسیدن این روند دیپلماتیک و حصول توافق نهایی است تا برگی دیگر به سوابق کشورش در زمینه میزبانی مذاکرات بین المللی مهم و تاریخی اضافه کند.

سومین روز از مذاکرات وین، امروز (چهارشنبه) و در حالی پیگیری می‌شود که قرار است پس از دو روز مذاکره درباره موضوعات اصلی، چشم انداز ادامه گفتگو‌ها با محور لغو تحریم‌ها مشخص شود.

دقایقی پیش جلسه کارگروه مسائل هسته‌ای در سطح کارشناسان و با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز شد. این جلسه به موجب توافق دوشنبه گذشته میان مذاکره کنندگان ارشد اعضای برجام کار خود را آغاز کرده است.

هم زمان هیات ایرانی سرگرم برگزاری جلسات کارشناسی با موضوع رفع تحریم‌ها است. کارشناسان کشورمان دیروز در جلسه کارگروه رفع تحریم با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا ضمن تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد‌های تازه‌ای را در خصوص نحوه پیشبرد گفتگو‌ها ارائه کردند.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر موضع اساسی تهران مبنی بر لزوم رفع مؤثر تحریم‌ها علیه ملت ایران تأکید کرده و دیگر اعضا را به مشارکت سازنده در گفتگو‌ها تشویق کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها