۲۵ عضو جمهوری خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به بایدن، از مانع تراشی برای کاهش تحریم‌های ایران سخن گفتند.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۶۹
به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه نشنال امارات در گزارشی اعلام کرد در حالی که مذاکره کنندگان طرف‌های عضو برجام در وین تلاش دارند تا به توافقی در زمینه هسته‌ای دست یابند، گروهی متشکل از ۲۵ عضو جمهوری خواه آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن اعلام کردند متعهد می‌شوند مانع هرگونه کاهش تحریمی برای ایران شوند.

در این نامه که نسخه‌ای از آن به دست پایگاه نشنال امارات رسیده، کاخ سفید به پنهان کردن اطلاعات از کنگره و نادیده گرفتن درخواست‌ها برای جزئیات در خصوص ماهیت مذاکره آمریکا با ایران متهم شده است.

در این نامه آمده خطاب به بایدن آمده است: با وجود بیش از دوازده نامه اعضای کمیته مطالعات جمهوری خواهان مبنی بر درخواست اطلاعات در مورد اجرای تحریم‌های ایران، دولت شما همچنان کنگره را در مورد برنامه هایش برای تضعیف اجرای تحریم‌ها و کاهش تحریم‌های ایران در تاریکی نگه داشته است.

امضا کنندگان این نامه بار دیگر بر قدرت کنگره بر اعمال مجدد تحریم بر ایران تأکید کردند. این در حالی است که ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد ۷۰ تا ۸۰ درصد از پیش نویس متن توافق در مذاکرات هسته‌ای کامل شده است.

رویترز در ادامه به نقل از این دیپلمات ارشد اروپایی اعلام کرد: آنچه بر سر آن توافق صورت گرفته، نهایی نیست و احتمال دارد تغییر کند. وی همچنین گفت: ما نمی‌خواهیم ضرب الاجلی برای مذاکرات با ایران تعیین کنیم.

گفتنی است پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، نشست کمیسیون مشترک برجام روز گذشته، هشتم آذر ماه حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها