کلاهبرداری مجازی پسر 15 ساله به بهانه فروش لوازم یدکی

فرمانده انتظامی لاهیجان از شناسایی و دستگیری نوجوان 15 ساله‌ای که از طریق صفحات مجازی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ "حمید محمدی‌نسب"  با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کلاهبرداری توسط مجرمان سایبری درج آگهی‌های تبلیغاتی کذب و غیرواقعی در فضای مجازی است اظهار داشت: متاسفانه برخی کاربران به علت قیمت مناسب، فریب این آگهی‌های کذب را خورده و بابت خرید مبلغی را به عنوان بیعانه به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال طرح شکایت‌هایی مبنی بر کلاهبرداری از طریق فروش ارزان قيمت قطعات یدکی خودرو از طریق صفحه‌ای در اینستاگرام، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، متهم اين پرونده را شناسایی و با هماهنگی قضائی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان ادامه داد: در تحقيقات پليس از متهم مشخص شد اين فرد با گرفتن کارت‌های بانکی دوستان خود و ارائه شماره آنها به مشتریان مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت و از آنها حدود 500 ميليون ريال کلاهبرداری كرده است.

محمدی نسب از معرفي متهم 15 ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: این پرونده با 50 شاکی در حال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها