سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام خبر داد:

اجرای برنامه های برجسته فرهنگی،ادبی و هنری در کانون پرورش فکری ایلام

فیلم یدو در کانون پرورش فکری ایلام نقد و بررسی شد

فیلم سینمایی یدو از آخرین تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،با حضور مهدی جعفری کارگردان و وحید اسلامی منتقدسینما نقد و بررسی شد
کد خبر: ۱۳۵۰۳۵۴

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ ویژه برنامه نقدو بررسی فیلم یدو از آخرین تولیدات سینمایی کانون کشور با حضور برخط مهدی جعفری کارگردان فیلم و  با حضور وحید اسلامی منتقد سینما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام برگزار شد.

در این  نشست مهدی جعفری کارگردان فیلم یدو در گفتگوی ویدیویی و برخط  که با منتقد و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام  داشت از حضور در این نشست ابراز خرسندی کرد و گفت: من خودم را کانونی می دانم و به نظر مربیان و اعضای کانون درباره آثارم اهمیت خاصی می دهم کانون برای به اجرا گذاشتن ایده هایم امکانات در اختیارم گذاشت و حمایت کردو از حمایت هایشان ممنونم.
 
این کارگردان  در مورد چگونگی بوجود آمدن ایده اولیه ساخت این فیلم گفت: ایده اولیه ساخت فیلم به دوران کودکیم  بر می گردد و نیز  پرداخت سینمایی به کودکان در سینمای دفاع مقدس لازم است
 
کارگردان فیلم یدو  تاکید کرد که در فیلم قبلیش (۲۳ نفر) نیز به حضور کودکان در دفاع مقدس پرداخته است. 

مهدی جعفری با بیان اینکه در سینمای ایران به حضور و پرداخت جدی به کودکان بخصوص در سینمای دفاع مقدس کمتر توجه شده ، لازم دانست که در این زمینه توجه بیشتری شود
 
وی  با اشاره به سختی ساخت فیلم یدو بخاطر گرمای جنوب ( آبادان ) و شرایط کرونا از همه ی عوامل که همکاری صمیمانه ای  در طی مدت ساخت فیلم داشتند تشکر کرد.
 
فیلم یدو فیلمی خوب و ارزشمند است 

در ادامه  منتقد سینما و کارگردان تلویزیونی و فیلم های کودک ونوجوان دیدن فیلم یدو را به همه ی نوجوانان ایلامی توصیه کرد و فیلم یدو را  فیلمی خوب و ارزشمند در حوزه دفاع مقدس و ژانر فیلم های تاریخی جنگی ارزیابی کرد.

وحید اسلامی موضوع ، متن ، کارگردانی و گروه بازیگری را از نقاط قوت فیلم دانست و گفت: کار خوب نویسندگان این بوده که از قهرمانان پر هیبت و پر هیمنه مرسوم خبری نیست و قهرمان دارای دغدغه های زمینی است و از جنس مردم است و همین باعث همذات پنداری بیشتر مخاطب با اثر خواهد شد . 

وی اقتباس را در سینمای ایران لازم خواند و گفت: متاسفانه  در سینمای ایران با وجود ادبیات غنی  از اقتباس کمتر استفاده می شود .
 
اسلامی وجود نشانه ها و رمزگان های سینمایی در فیلم را بجا و مناسب ارزیابی کرد و این امر را باعث عمق بخشیدن به فیلم قلمداد کرد. 

وی نماهای بلند و سکانس پلان ها را در فیلم مناسب دانست . 

اسلامی وجود موانع فرعی که باعث تحول شخصیت اصلی می شود را در فیلم یدو کمرنگ دانست و همچنین بعضی از دیالوگ ها را شعاری و حذف آنها را از فیلم لازم دانست.‌ 


داستان فیلم یدو که از آخرین تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به شمار می رود درباره ماه های آغازین جنگ تحمیلی است. دورانی که خانواده های شهرهای مختلف خوزستان به ناچار خانه و کاشانه و همه دلبستگی خود را رها کردند و به شهرهای دیگر پناه می برند  اما در این میان مادری قصد ندارد خانه و کاشانه  خود را رها کندو پسر بزرگتر و نوجوان خانواده، از  این تصمیم مادر عصبانی است. مدام به جان مادر غر می زند که مانند تمام اهالی محل از آن جا بروند مادر اما بیش از آنچه یدو تصورش را دارد عاشق خانه ای است که در آن مادر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها