اکثر مخالفان زدن واکسن در نهایت پشیمان می شوند ؛

کاش واکسن زده بودم

سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون ریسک بالای بین المللی دارد

سازمان جهانی بهداشت بار دیگر بر خطرناک بودن ویروس جهش یافته اومیکرون تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۵۰۲۲۵

به گزارش جام جم آنلاین ، در جلسه توجیهی سازمان جهانی بهداشت تاکید بر این شد که جهش‌هایی همچون اومیکرون «در رابطه با تأثیر بالقوه بر مسیر همه‌گیری» نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که نوع ویروس کرونا اومیکرون احتمالاً در سطح بین‌المللی گسترش می‌یابد و خطر جهانی بسیار بالایی برای افزایش ابتلا ایجاد می‌کند که می‌تواند عواقب شدیدی در برخی مناطق داشته باشد.

آژانس سازمان ملل متحد از 194 کشور عضو خود خواست تا واکسیناسیون گروه های دارای اولویت بالا را تسریع کنند.

بر اساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت ، اومیکرون دارای تعداد بی سابقه ای از جهش های سنبله است که برخی از آنها به دلیل تأثیر بالقوه بر مسیر همه گیری نگران کننده هستند. بر اساس این گزارش ریسک جهانی کلی مربوط به نوع جدید  بسیار بالا ارزیابی می شود.

تا به امروز هیچ مورد مرگ مرتبط با اومیکرون گزارش نشده است، اگرچه تحقیقات بیشتری برای ارزیابی پتانسیل اومیکرون برای فرار از محافظت در برابر ایمنی ناشی از واکسن ها و ابتلاهای قبلی مورد نیاز است.

این نوع برای اولین بار در 24 نوامبر از آفریقای جنوبی به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد، جایی که نرخ ابتلا به شدت افزایش یافته است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت در آخرین دستورالعمل خود تکرار کرد که کشورها باید از «رویکرد مبتنی بر ریسک برای تنظیم به موقع اقدامات بین المللی سفر» استفاده کنند. در این بیانیه آمده است که توصیه های بیشتری در راه است.

وجود جهش‌های متعدد پروتئین اسپایک در حوزه اتصال گیرنده نشان می‌دهد که اومیکرون ممکن است احتمال بالایی از فرار ایمنی از محافظت با واسطه آنتی‌بادی داشته باشد. با این حال پیش بینی پتانسیل فرار ایمنی از ایمنی سلولی دشوارتر است.

انتظار می رود داده های بیشتری در هفته های آینده ارائه شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها