رییس پلیس فتا البرز اعلام کرد که اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه خوش حسابی و پرداخت اینترنتی قبوض تلفن همراه اول از مردم کلاهبرداری می‌کردند، توسط پلیس این استان در شهرستان ملارد دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۵۰۰۳۳
به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت: تعدادی از ساکنان استان البرز با مراجعه به پلیس فتا به ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی از طریق تماس واتساپی با استفاده از لوگوی سازمان صدا و سیما با آنان تماس گرفته و با ترفند

برنده شدن این افراد در مسابقه خوش حسابی شرکت همراه اول به مبلغ ۷۵ میلیون ریال، اطلاعات و رمز ورود به اینترنت بانکی این افراد را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب‌ها نموده است.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم صدا و سیما تغییر می‌دادند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگو یا آرم از درست بودن تماس از سوی صدا و سیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی نمودن حساب شهروندان کرده و سپس انتقال وجوه به حساب دیگر افرد دخیل در این پرونده می‌کردند. در نهایت ۲ نفر از متهمان که بیرون از زندان بودند مبالغ سرقتی را در کارت‌های بانکی اجاره‌ای افراد کارتون خواب انتقال می‌دادند و سپس اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌کردند.

جلیلیان افزود: کارشناسان بلافاصله مخفیگاه آن‌ها در غرب شهرستان ملارد استان تهران شناسایی و تمام اعضای باند با دستور مقام قضایی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: میزان خسارت مالی این باند به شکات تاکنون پنج میلیارد ریال بوده و سایر اقدامات جهت کشف زویای پنهان و شناسایی شکایان دیگر ادامه دارد.

وی بیان داشت: متهمان در این نوع کلاهبرداری اینترنتی با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفند‌های مختلف و با مهندسی اجتماعی و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه، به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم پویا قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می‌کنند.

وی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها