گفت‌و‌گو با کارگردان و بازیگران سریال دادستان

روایت دادستان از بهارستان

در تدارک ساخت مینی‌سریالی با مضمون هواپیمایی هستم که با یک بال شکسته، فرود می‌آید. سریالی که ورای نماهای مهیج خود باورهای انسانی هم دارد.
کد خبر: ۱۳۴۹۳۹۸

محمود مقامی، بازیگر با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: «پرواز با بال شکسته» عنوان این مینی‌سریال است که در مرحله تکمیل فیلمنامه است. داستان این طرح، ریشه‌ای واقعی دارد و از نظر تولید، کاری سنگین به شمار می‌رود و باید با تیمی حرفه‌ای تولید را انجام دهیم.
این بازیگر ادامه داد: البته طرح ابتدایی «پرواز با بال شکسته» برای یک فیلم بود ولی با توجه به گسترش داستان حس کردم می‌توان از دل آن یک مینی‌سریال هم درآورد و برای همین سعی کردم خودم را محدود به زمان‌بندی خاص برای اثر نکنم و بگذارم داستان کامل شود و سپس برای تولید تصمیم گیری کنیم.
مقامی که سابقه ساخت تله‌فیلم‌هایی مختلف را در کارنامه دارد درباره تفاوت‌های کارگردانی و بازیگری بیان داشت: اصلی‌ترین تفاوت احساس مسئولیتی است که کارگردان دارد‌. بازیگر فقط نسبت به بازی خودش مسئولیت دارد و اگر نتیجه کار، خوب نشود اول کارگردان را می‌نوازند و بعد بازیگر را. پس کارگردانی بسیار دشوارتر و حساس‌تر از بازیگری است‌‌‌‌.
بازیگر سریال‌های «امام علی» و «کهنه سوار» بیان داشت: درست است که ورود ابزار دیجیتال کاری کرده که تعداد کارگردانان چند برابر شود ولی آنچه باقی می‌ماند کارگردانی است که واقعا با کارش، حرف متفاوتی زده باشد و تعداد چنین کارگردانانی واقعا کم است.
مقامی درباره نگاهش به کارگردانی در تلویزیون بیان داشت: کارگردانی جهان‌بینی می‌خواهد و برای تلویزیون باید این جهان‌بینی، قدرت بیشتری بیابد چون قرار است سریالی تولید شود که بتواند مخاطبانی از سنین و طیف‌های مختلف داشته باشد. گاهی سریال‌سازی گرفتار باندبازی و رفیق‌بازی می‌شود و کیفیت افت می‌کند ولی اگر سریال‌سازی بر مدار صحیح و با توجه به استانداردها پیش برود حتما کیفیت مطلوب حاصل می‌شود.
این بازیگر باسابقه درباره کارهای بازیگری خود گفت: آخرین کار پخش‌شده من سریال «دادستان» بود که به نظرم کار نسبتا خوبی بود و ارتباط لازم را با مخاطب گرفت. پس از آن بیشتر وقتم درگیر تحقیق و پژوهش برای فیلمنامه «پرواز با بال شکسته» بود بلکه بتوانیم آن را بسازیم و کار باکیفیت برای مخاطبان باشد.
مقامی پیرامون زمان تولید «پرواز با بال شکسته» گفت: به محض تکمیل فیلمنامه نسبت به جلب امکانات لازم برای تولید اقدام کرده و سپس وارد پیش‌تولید می‌شویم. البته که وضعیت واکسیناسیون کرونا هم وضعیت خوبی بوده و به نظر می‌رسد بتوانیم دیگر با خیال راحت، کار را کلید بزنیم‌.
حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها