جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

مقاومت غزه با هرگونه آتش‌بس با اشغالگران مخالفت می‌کند

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلیطین خاطرنشان کرد، گروه‌ های مقاومت در غزه با هرگونه طرح یا میانجیگری برای امضای آتش‌بس با اشغالگران مخالفت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۴۸۲۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، خضر حبیب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد، تا این لحظه میانجی‌ مصری هیچ طرح یا پیشنهادی برای انعقاد آتش‌ بس با اشغالگران آنطور که برخی رسانه‌ها اخیرا منتشر کرده‌اند، ارائه نکرده است.

حبیب افزود، گزینه پذیرش آتش‌ بس همراه با اشغال پنج ساله کاملا رد شدنی است، زیرا هدف آن منزوی کردن‌ کرانه باختری و دادن فرصت به دولت اشغالگر ضعیف برای اجرای برنامه یهودی سازی و شهرک سازی خود در شهر قدس و کرانه باختری و اشغال اراضی و یهودی سازی مقدسات است‌.

وی همچنین تصریح کرد، موضع گروه‌های فلسطینی در خصوص این مسأله واضح و آشکار است و چاره‌ای جز لغو محاصره به صورت کامل و همیشگی، اجرای روند ساخت و ساز و بازسازی و اجرای معامله تبادل اسراء طبق شروط مقاومت ندارد.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین قدرت و توانایی دولت رژیم اشغالگر در اجرای این خواسته‌ها به دلیل ضعف و ناتوانی و ترس آن از فروپاشی، به ویژه اینکه این رژیم با مشکلات زیادی مواجه است و همچنین توانایی آن برای پذیرش هرگونه پیشنهادی که در خصوص فلسطین مطرح می‌شود را زیر سوال برد.

حبیب در پایان گفت، امکان ندارد جان‌فشانی‌های بزرگ را با برخی امکانات و تسهیلات اقتصادی که اسرائیل در پشت خنثی سازی نوار غزه و منزوی کردن‌ کرانه‌ باختری ‌می‌خواهد، نادیده گرفت.

پیشتر رسانه‌های مختلف اخباری منتشر کردند مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات مصر تلاش‌های زیادی برای تحقق دستاوردی جدی و اساسی در خصوص پرونده‌های سخت به ویژه پرونده تبادل اسرا، بهبود وضعیت اقتصادی نوار غزه به منظور برقراری آتش‌بس، اجتناب از تشدید تنش نظامی جدید و دستیابی به آرامش حداقل برای پنج سال انجام داده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها