سمینار دانشجویان داروسازی کشور در مشهد آغاز به کار کرد

بیست و سومین دوره سمینار دانشجویان داروسازی کشور با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو سه شنبه شب در مشهد آغاز به کار کرد.
بیست و سومین دوره سمینار دانشجویان داروسازی کشور با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو سه شنبه شب در مشهد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۳۴۸۰۹۴

 به گزارش جام جم آنلاین خرسان رضوی ،رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم آغازین این سمینار گفت: نخستین دوره سمینار در سال ۱۳۷۳ برگزار شد و بعد در سالهای ۱۳۷۴و ۱۳۸۳ در مشهد میزبان دانشجویان بودیم و این سومین دوره است.
دکتر بیژن ملائکه افزود: دانشکده داروسازی مشهد در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد و هم اینک ۵۹ عضو هیات علمی و ۸۴۱ دانشجو دارد و ۱۳ عضو هیات علمی دانشکده داروسازی عضو دانشمندان یک درصد پراستناد جهان هستند و از ۱۸ دانشمند پراستناد دانشگاه علوم پزشکی ۱۳ نفر در دانشکده داروسازی هستند.
وی ادامه داد: این دانشکده در شاخه‌های مختلف، رتبه های برتر کشور را در اختیار دارد به طور مثال  در رتبه بندی کیو. اس و شانگهای در هر دو مورد رتبه اول کشور را در اختیار دارد و در رتبه بندی های جهانی از حیث تعداد مقالات آی.اس.آی رتبه ۷۵، از حیث تعداد استنادات رتبه ۹۷ و از نظر تعداد مقالات رتبه ۶۳ را در اختیار دارد.
رییس دانشکده داروسازی مشهد گفت: این دانشکده نه تنها در حوزه پژوهشی بلکه در حوزه فناوری هم فعال است همچنین در حوزه آموزشی و امتحان جامع داروسازی و تعداد قبولیها از مجموع سه دور برگزاری در ۲ دور رتبه نخست و در دور قبل رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این سمینار گفت: مساله دارو همواره یک موضوع مهم در دنیاست اما در دوره کرونا اهمیت موضوع دارو بیش از گذشته دیده شد چرا که در ابتدا دارویی در این خصوص پیدا نشده بود.
دکتر محمد علی کیانی افزود: در موضوع دارو یکی از مسایل مهم توجه به ظرفیتهای داخلی کشور است و از دیگر مسایل مهم، موضوع فرهنگ مصرف دارو است که در این خصوص می توان سرانه مصرف دارو را با جاهای دیگر دنیا مقایسه کرد که در این قیاس مشخص می شود که با توجه به هزینه هایی که برای تهیه دارو می‌شود نیازمند فرهنگ سازی در مصرف دارو هستیم.
دکتر علیرضا توکلی دبیر علمی همایش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد ماه فرصت ارسال مقالات به این همایش بود که در این مدت  ۶۷۵ اثر دریافت و توسط  ۱۶۰ عضو هیات علمی سراسر کشور داوری شد.
بیست و سومین دوره سمینار دانشجویان داروسازی ایران به میزبانی دانشکده داروسازی مشهد از امروز تا ۲۸ آبان با حضور ۳۰۰ نفر از دانشجویان این رشته ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها