برخورد با خودرو عامل تلف شدن یک رأس قوچ وحشی در ازنا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا از تلف شدن یک رأس قوچ وحشی بعلت برخورد با خودرو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۷۵۱۷
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: منصور درویشی گفت: در پی تماس تلفنی همیاران محیط زیست شهرستان ازنا با یگان حفاظت این اداره مبنی بر وجود لاشه یک رأس قوچ وحشی (از گونه های حمایت و حفاظت شده) در ۱۰ کیلومتری مسير جاده ازنا _ دورود نیروهای یگان این اداره برای بررسی موضوع بلافاصله به محل اعزام شدند.  
 
درویشی گفت: با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ازنا در محل حادثه و بررسی شواهد مشخص شد این حیوان هنگام عبور از عرض جاده اصلی ازنا – دورود که از میان دو منطقه پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا می‌گذرد در اثر برخورد با وسایل نقلیه تلف شده است. 
 
وی افزود: اين حادثه در حاشیه جاده محدوده پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا رخ داده و تلاش و پيگيری برای شناسايی راننده خودرو ادامه دارد، هرچند احتمال شناسايی فرد خاطی با توجه به اينكه جاده فاقد دوربين مدار بسته است؛ سخت می باشد.
 
درویشی با اشاره به اینکه تصادفات جاده‌ای یکی از عوامل مرگ حیات‌وحش است گفت: با توجه به اينكه طول مسير جاده به علت وجود كوه و رودخانه های دربند و زرنان محل گذر حيات وحش به طرف مناطق تحت مدیریت این اداره می باشد رانندگان باید به تابلوهای هشداردهنده در خصوص محل عبور حیات وحش که درطول مسیر نصب شده توجه بیشتری نمایند.
 
وی گفت: شهرستان ازنا دارای ۱۰۶ هزار هكتار پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و منطقه حفاظت شده اشترانکوه و ۷۵۰ هکتار منطقه شکار و صید ممنوع تالاب خروسان بوده که اين نقاط زيستگاه گونه های حيات وحش چون گراز، خرس، روباه،گرگ، شغال، تشی، عقاب،کبک، کل و بز، قوچ و میش،گورکن،پلنگ، گربه وحشی و ... می باشد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا در صورت مشاهده هرگونه جانور وحشی و یا تخلفات زیست محیطی در رابطه با نگهداری، شکار و صید، خريد و فروش حیات وحش در سطح شهرستان گزارش خود را به صورت شبانه روزی با سامانه ارتباطی ۱۵۴۰ در جریان بگذارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها