برگزاری طرح یاس جمعیت هلال احمر لرستان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: طرح یاس با همکاری کمیته امداد امام خمینی در ٩ شهرستان و در دو فاز برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۴۷۲۹۸
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: صارم رضایی با بیان این خبر گفت: طرح ملی یاس(یاران آسیب ستیز) اقدام مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر به منظور آموزش شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی به دختران رده سنی 30 الی 40 سال مورد حمایت کمیته امداد و با همکاری سازمان جوانان می باشد.
 
وی تصریح کرد: دراین طرح با ارائه آموزش های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا کرده و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در بعد محلی  می گردد.
 
رضایی افزود: تعامل دختران مددجو با جمعیت هلال احمر در این طرح فارغ از مزیت های مرتبط در مواقع بحران در روند عمومی توانمندسازی اجتماعی، ارتباطی، آموزشی و فرهنگی ایشان مؤثر خواهد بود. 
 
وی اظهارکرد:  طرح یاس در دو فاز اجرا شد که فاز اول در نیمه دوم سال 1399 و فاز دوم در سال 1400 برگزار گردید لازم به ذکر است یادآور شوم در فاز اول تعداد 65 نفر و در فاز دوم تعداد 258 نفر در استان لرستان  آموزش های لازم را فرا گرفتند.
 
رضایی باتوجه به اهداف والای این طرح گفت:هدف ازاجرای طرح یاس ارتقاء عزت نفس مددجو، مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبین و درنهایت توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان می باشد.
 
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح بایستی نقاط هدف در شهرستان ها با اولویت مناطق حاشیه نشین و ترجیحاً کمتر برخوردار با مشورت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مشخص شود و افراد جهت شرکت در دوره های آموزشی توسط کمیته امداد شناسایی و معرفی شوند تا مربیان دوره های امداد و کمک های اولیه و خدمات داوطلبانه توسط جمعیت هلال احمر تامین شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها