آغاز طرح راهداری زمستانی در جنوب استان کرمان 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت:طرح راهداری زمستانی از امروز در جنوب استان کرمان آغاز شد و تا فروردین ماه ادامه دارد.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت:طرح راهداری زمستانی از امروز در جنوب استان کرمان آغاز شد و تا فروردین ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۴۶۸۷۵
آغاز طرح راهداری زمستانی در جنوب استان کرمان به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حمید رضایی،افزود:طرح راهداری زمستانی جنوب کرمان با حضور نیرو‌های قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان،اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان،مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،هلال احمر،امداد خودرو و آتش نشانی و با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در تامین امنیت عبور و مرور در محور‌های برف گیر و گردنه‌های سخت گذر کوهستانی،ایجاد آرامش برای اهالی منطقه و مسافران و عملیات مشترک با پلیس و دستگاه‌های همکار اجرایی شد.

رضایی،تصریح کرد:راهداران جنوب کرمان درقالب ۱۷۰نیروی راهداری و در قالب ۱۴ گروه راهداری با ۱۶۰ دستگاه راهداری سبک و سنگین در این طرح شرکت دارند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان نیز با اشاره به وجود ۵ گردنه برفگیر در مجموعه راههای جنوب کرمان گفت:این منطقه۱۶۰ کیلومتر محور برفگیر دارد که عمدتاً در ارتفاعات شهرستان جیرفت واقع شده اند. 

مجتبی رئیسی،افزود:به رانندگانی که قصد سفر از مبدا جنوب کرمان به دیگر مناطق و بالعکس را دارند،توصیه می‌شود با توجه به وجود ۵ گردنه برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد:سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات  راه‌ها و حمل و نقل هم بصورت شبانه روزی پاسخگوی مردم و رانندگان در زمینه وضعیت جوی راه‌ها است .

سرهنگ سنجری،فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان هم گفت:اجرای این طرح  جهت هم افزایی توان عملیاتی دستگاه های شرکت کننده در طرح و همچنین نظارت و کنترل و تسهیل در تردد کاربران ترافیکی در راه های برفگیر جنوب استان خواهدبود. 

وی بااشاره به فعال شدن ۳۰ تیم پلیس در این طرح افزود:با توجه به حساسیت تردد در کلیه راه های برفگیر جنوب خصوصا گردنه سربیژن و محور دهبکری،پلیس با تمام توان و تجهیزات در اختیار با همکاری سایر ارگان ها در محور حضور داشته و از تردد خودروهایی که ناایمن باشد جلوگیری بعمل می آورد. 

ابراهیم محمدی،رئیس مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم گفت:امسال یک دستگاه بالگرد در این طرح فعال شده است که با توجه به حجم راههای جنوب کرمان می تواند در میزان خدمات دهی جاده ای در زمان حوادث بسیار تاثیر گذار باشد .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها