علی قوی‌تن، کارگردان حاضر در جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

سینمای کودک حامی ندارد

یک کارگردان بیان داشت

تلويزيون، بهترین رسانه برای عرضه سریال است

برخلاف تبلیغاتی که می‌شود، فکر می‌کنم همچنان بهترین رسانه برای تولید و عرضه سریال، همان تلویزیون است.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۰۷

علی قوی‌تن کارگردان باسابقه با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: تلویزیون جای خاص خودش را در سریال‌سازی دارد و ضوابط خاص خود را دارد که باعث شده سریال‌هایی مانند «هزاردستان» و «سربداران» و «گرگها» و بسیاری سریال خاطره‌انگیز دیگر در این رسانه تولید شده و ارائه شوند.
این کارگردان ادامه داد: رونق را نباید با زرق و برق اشتباه کرد. درست است که زرق و برق سریال‌های خانگی خیلی بیشتر است ولی رونق سریال‌های تلویزیون خیلی بیشتر است. حتی معمولی‌ترین سریال تلویزیون را چندمیلیون نفر می‌بینند و برای همین پتانسیل مخاطب تلویزیون خیلی بیشتر است.
قوی‌تن با اشاره به علاقه خودش برای سریال‌سازی گفت: برخی فیلم‌هایی که ساخته‌ام بعد از پخش از تلویزیون خیلی بیشتر دیده شدند و برای همین اگر طرح خوبی برای سریال‌سازی در تلویزیون پیدا کنم قطعا به سمت تلویزیون می‌آیم.
این کارگردان ۵۷ ساله با تاکید بر حمایت از تولید سریال‌های ماندگار بیان داشت: اگر مدیران ریسک‌پذیری خود را بالا ببرند و بیشتر از قبل از افراد توانا حمایت کنند قطعا باز هم سریال‌های ماندگار خواهیم داشت. مرحوم‌علی حاتمی در تلویزیون بود که سریالی درجه اول ساخت و داوود میرباقری هم بهترین کارهایش برای تلویزیون بوده است.
قوی‌تن گفت: رییس تازه صداوسیما در طیف مدیران جوان فرهنگی قرار دارد و تجربه می‌گوید مدیران جوان بیشتر اهل ریسک هستند و بهتر می‌توانند اسباب تولیدات سریال‌های جذاب را فراهم کنند. شخصا امیدوارم رئیس جدید سازمان هم بتواند شرایط ارتقای کیفی سریال‌ها را فراهم آورد.
این کارگردان درباره اینکه خودش چقدر سریال می‌بیند بیان داشت: معمولا سریال‌‍های تلویزیونی را می‌بینم و سریال‌های شبکه خانگی را هم جسته و گریخته دیده‌ام. آنچه به سریال‌های خانگی ضرر زده نوعی تکرار مکررات و زرق و برق الکی ست که شاید در نگاه اول جذاب باشد ولی فقط پس از چند قسمت به نوعی بیهودگی و تکرار مکررات شبیه می‌گردد.
او تاکید کرد: همچنان سریال‌های تلویزیونی از منظر خانوادگی سریال‌های امن‌تر و مطمئن‌تری برای تماشا هستند و اگر قدری بیشتر بر روی سوژه‌ها دقت کنند و تولید را ارتقا دهند قطعا بسیار بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها