ویندوز ۱۱ به عنوان جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب شرکت مایکروسافت مدتی پیش از راه رسید. به نظر می‌رسد جدیدترین نسخه ویندوز قابلیت‌های جذابی دارد که آن را به شدت دوست‌داشتنی می‌کند.
ویندوز ۱۱ به عنوان جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب شرکت مایکروسافت مدتی پیش از راه رسید. به نظر می‌رسد جدیدترین نسخه ویندوز قابلیت‌های جذابی دارد که آن را به شدت دوست‌داشتنی می‌کند.
کد خبر: ۱۳۴۵۳۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، شرکت مایکروسافت‌ پس از مدت‌ها انتظار از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز رونمایی کرد.

نسخه جدید ویندوز که با نام ویندوز ۱۱ از راه رسیده، یک بروزرسانی بزرگ است که قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای برای کاربران تدارک دیده تا یکی از جذاب‌ترین سیستم عامل‌های تاریخ نرم‌افزار از راه برسد.

با این حال ویندوز ۱۱ به دلیل کارکردهای مدرن‌تری که دارد، نمی‌تواند روی تعداد قابل توجهی از کامپیوترهای قدیمی اجرا شود.

اگرچه راه حل‌هایی برای این مشکل مطرح شده اما اگر یک کامپیوتر نه‌چندان مدرن دارید، شاید بهتر باشد که نصب ویندوز ۱۱ روی آن را فراموش کنید.

با این حال کاربران بسیاری هم وجود دارند که کامپیوترهای جدیدتری و قدرتمندتری دارند که توانایی نصب ویندوز ۱۱ روی آن‌ها پیاده شده است.

به همین مناسبت به معرفی ۵ قابلیت ویژه ویندوز ۱۱ که در نسخه‌های قبلی دیده نمی‌شد، می‌پردازیم.

مدیریت آسان و راحت دسکتاپ‌ ها

افرادی که از چند صفحه نمایش برای مدیریت کارهای خود با سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند به چند صفحه دسکتاپ روی سیستم عامل خود نیاز دارند.

مدیریت همزمان این چند صفحه دسکتاپ روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ مناسب به نظر می‌رسید اما به لطف بروزرسانی عظیم ویندوز ۱۱ حالا آسان‌تر از همیشه است.

قابلیت ویژه‌ای که در ویندوز ۱۱ اهمیت بیشتری پیدا کرده، آن است که مایکروسافت قابلیت مدیریت دسکتاپ‌های مجازی را اضافه کرده تا کاربرانی که به چند دسکتاپ نیاز دارند، نگرانی خاصی پیرامون استفاده از آن‌ها نداشته باشند.

اگرچه این قابلیت در ویندوز ۱۰ هم دیده می‌شد اما در ویندوز ۱۱ مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل شده و به آسانی در دسترس است.

دسترسی به فایل‌ ها از منوی استارت

منوی استارت جذابیت جالبی بود که نخستین بار در ویندوز ۸ از راه رسید. مایکروسافت آن را در ویندوز ۱۰ پویاتر کرد و حالا در ویندوز ۱۱ مدرن‌تر و کاربردی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

قابلیت جذابی که مایکروسافت در ویندوز ۱۱ به این منو اضافه کرده، دسترسی به فایل‌ها و مرور برنامه‌هایی است که اخیرا از آن‌ها استفاده کرده‌اید بنابراین منوی استارت در ویندوز ۱۱ دسترسی مستقیم به پوشه فایل‌ها را به شما نشان می‌دهد و البته سابقه استفاده از برنامه‌های کاربردی سیستم عامل که برای شما اهمیت دارند را هم نمایش می‌دهد. به نظر می‌رسد منوی استارت در ویندوز ۱۱ واقعا پویاتر از همیشه شده است.

آمارهای جذاب پیرامون مصرف باتری

باتری لپتاپ‌های ویندوزی یکی از مهم‌ترین اجزای آن‌ها لقب می‌گیرد. بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که به دلیل عدم پایداری کافی ویندوز، مصرف باطری‌ این محصولات بیشتر از نمونه‌های تولیدشده توسط اپل است. اگرچه داده‌های متناقضی پیرامون این ادعا وجود دارد اما واقعیت آن است که ویندوز ۱۱ می‌تواند عملکرد باتری یک لپتاپ ویندوزی را به شدت بهبود ببخشد. یکی از جذاب‌ترین تغییراتی که در باتری یک سیستم مبتنی بر ویندوز ۱۱ دیده می‌شود، آمارهای جذاب پیرامون مصرف باتری است. برای بررسی این آمار باید به بخش System and Power & Battery مراجعه کنید و سپس وارد بخش Battery Usage شوید.

ظاهری مدرن‌تر

سیستم عامل ویندوز پس از انتشار ویندوز ۸ از یک زبان طراحی مدرن و جذاب یاری گرفت. زبانی که در ویندوز ۱۰ هم استفاده شد و حالا تا حدودی هم در ویندوز ۱۱ دیده می‌شود. با این حال باید پذیرفت که ظاهر سیستم عامل ویندوز در ویندوز ۱۱ تغییرات بسیاری کرده حالا و به یک سیستم عامل بسیار مدرن‌تر تبدیل شده که قابلیت‌های بسیار جذابی دارد. بنابراین ظاهر متفاوت و مدرن‌تر ویندوز ۱۱ را می‌توان یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن دانست.

اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی

شاید اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی روی ویندوز ۱۱ را باید جذاب‌ترین ویژگی نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت دانست.

مایکروسافت در روز معرفی ویندوز ۱۱ برای نخستین بار این موضوع را تایید کرد و به همین دلیل به شدت مورد تحسین هواداران ویندوز قرار گرفت.

اگرچه مایکروسافت تایید کرده که این قابلیت به زودی به سیستم عامل ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود اما هنوز چنین ویژگی مهمی روی این سیستم عامل دیده نمی‌شود بنابراین برای اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی روی ویندوز ۱۱ به زمان بیشتری نیاز است. اما به هر حال این قابلیت به شدت کلیدی و جذاب به نظر می‌رسد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها