درباره عدم رعایت فاصله‌گذاری در تماشاخانه استاد مشایخی

چشم رضا تفنگچی را دور دیدند

تأکید مدیرکل هنرهای نمایشی در گفت و گو با جام جم

مهمترین موضوع ما، سلامت است

قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی از لزوم برخورد با رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در تماشاخانه ها و سالنهای نمایشی خبر داد و گفت مهمترین موضوع ما سلامت است.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۸۴
همین روز گذشته بود که در یادداشتی در صفحه فرهنگی روزنامه جام جم با عنوان «چشم رضا تفنگچی را دور دیدند» از رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در تماشاخانه استاد مشایخی نوشتیم و گلایه کردیم که علاوه بر فروش همه صندلی‌های سالن، حتی صندلی‌های اضافه‌ای را هم در دو طرف صحنه قرار داده بودند. اقبال به نمایش‌ها و استقبال از آثار مسلما مایه خوشحالی است، اما به شرطی که در دوران کرونا، بحث پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری بطور جدی لحاظ و رعایت شود.

به جز این مورد تخلفی که به چشم دیدیم، محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر هم از مورد مشابه دیگری خبر داد و روز گذشته در گفت و گویی که در مهر منتشر شد، گفت: برای دیدن نمایشی به یکی از سالن‌های خصوصی دعوت شدم، اما متأسفانه فاصله گذاری اجتماعی بین تماشاگران اصلاً رعایت نشده بود و همه مخاطبان بدون فاصله کنار یکدیگر قرار گرفته بودند که با توجه به شرایط نامناسبی که همچنان بیماری کرونا برایمان رقم می‌زند، کار بسیار خطرناکی است.

این دو مورد، حکایت از تخلفات دیگر و بی اعتنایی برخی سالن‌های نمایشی به رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی دارد. ایرادی که به نظر می‌رسد، بیشتر به گیشه خود سالن‌ها مربوط باشد، وگرنه در سایت تیوال، ظاهرا فاصله گذاری و فروش تنها ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها رعایت می‌شود.

بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای توضیح و پاسخگویی درباره این نگرانی، شخص مدیرکل هنر‌های نمایشی کشور بود و قادر آشنا با پاسخگویی و وعده پیگیری در این زمینه، اندکی از نگرانی ما کم کرد. آشنا به جام جم گفت: معتقدم نخبگان باید پیشقدم و تابع قوانین کشور باشند. مهمترین موضوع ما سلامت مخاطبان و هنرمندان است و در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری، همکارانم وضعیت سالن‌های نمایشی را رصد می‌کنند و چنانچه تخلفی صورت بگیرد یا گزارش تخلفی دریافت کنند، تذکر می‌دهند و برخورد می‌کنند.

مدیرکل هنر‌های نمایشی افزود: طبق قوانین در دوران شیوع کرونا، سالن‌های نمایشی نباید بیشتر از ۵۰ درصد ظرفیت بلیت بفروشند. ما براساس فرمولی، آن ۵۰ درصد ظرفیت دیگر سالن‌ها را با کمک‌های مالی جبران می‌کنیم. اگر قرار باشد چنین تخلفاتی صورت گیرد و برخی سالن‌ها هم کل ظرفیت خود را بلیت بفروشند و هم آن کمک هزینه را دریافت کنند، ماجرا شکل درستی ندارد. درمجموع ضمن پیگیری تخلفات صورت گرفته و اطمینان خاطر برای حفظ سلامتی تماشاگران، امیدوارم از تکرار چنین تخلفاتی جلوگیری شود.  



علی رستگار / روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها