لرستان پیشرو صنعت چاپ در غرب و جنوب غرب کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جریان بازدید از دومین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط استان: امروز لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور در صنعت چاپ پیشرو است و در سال‌های آینده نیز شاهد افتتاح مراکز بیشتری خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۵۷
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: احمدحسین فتایی در بازدید از دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان گفت: صنعت چاپ یکی از حوزه‌های مهم کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از زیرساخت‌هایی است که می تواند به توسعه فرهنگی و هنری کشور کمک شایانی داشته باشد.

 وی افزود: صنعت چاپ لرستان رشد قابل قبولی داشته و وجود بیش از ۱۰۰ واحد چاپخانه و ۳ واحد بزرگ صنعتی چاپ در سطح استان که با تولیدات خود در زمینه چاپ و نشر به چرخه صنعت استان کمک می‌کنند موید این مدعاست.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس ابراز داشت: در این بازدید بخشی از توانمندی‌های صنعت چاپ لرستان را در چند غرفه مشاهده کردیم که متاسفانه به دلیل سنگینی تجهیزات و فضای زیادی که بعضی از ماشین آلات حوزه چاپ در برمیگیرند امکان نمایش بیشتر صنایع و توانمندی‌های این صنعت وجود نداشته؛ اما در بازدیدی که از چاپخانه‌های بروجرد، خرم‌آباد، الیگودرز و سایر شهرستان‌ها این توانمندی به وضوح قابل مشاهده است.

فتایی با تاکید بر اینکه « امروز لرستان در منطقه غرب و جنوب غرب کشور در صنعت چاپ پیشرو است » تصریح کرد: صنعت چاپ لرستان امروز در جایگاهی است که از استان‌هایی مانند تهران، البرز، سمنان، اصفهان سفارش کار دریافت می‌کند که چاپ بسته بندی محصولات دارویی بیش از ۲۰  شرکت، چاپ بر روی فلزات از جمله محصولات روغن ماشین و محصولات خوراکی مانند قوطی‌های کنسرو و ... از جمله این سفارش هاست.

فتایی در جریان این بازدید از غرفه خبرنگاران و اصحاب رسانه در نمایشگاه نیز بازدید کرده و خاطر نشان ساخت: اصحاب رسانه و مطبوعات می‌توانند جهت آگاهی بخشی، تبلیغ، تشویق و ترغیب عموم مردم برای استفاده از محصولات داخلی که امروزه از لحاظ کیفیت نیز رشد خوبی داشته‌اند اثرگذار باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها