حمایت از حقوق مصرف کنندگان اولویت اصلی استاندارد و اتاق اصناف

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: حمایت از حقوق مصرف کنندگان اولویت اصلی استاندارد و اتاق اصناف است.
کد خبر: ۱۳۴۵۰۶۲
حمایت از حقوق مصرف کنندگان اولویت اصلی استاندارد و اتاق اصناف 
 به گزارش جام جم انلاین لرستان: مرضیه قنبریان در دیدار با رییس اتاق اصناف خرم آباد، افزود: برگزاری دوره های آموزشی، نشست با اتحادیه ها، گشت های مشترک در شهرستانها، آزمون دوره ای وسایل سنجش، اصالت سنجی نشان استاندارد با استفاده از سامانه پیامکی 10001517 ، ترويج فرهنگ استاندارد در بين واحدهای صنفی، و اجرای مواد قانونی (تبصره 3 ماده 59 قانون نظام صنفی) جهت برخورد با کالاهای فاقد پروانه استاندارد در بازار در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، را عنوان کرد.

حشمت رحیمی رییس اتاق اصناف مرکز استان نیز حمایت از حقوق مصرف کنندگان را از اهداف اصلی اصناف، و رعایت استاندارد ها را از اولویت های این امر برشمرد.

گفتنی است به استناد بند 8 ماده 6 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، ترویج سامانه بین المللی یکا‌ها (SI) به عنوان سامانه رسمی اندازه شناسی قانونی در کشور و برسنجی (کالیبراسیون) وسایل سنجش، از ماموریت ها و وظایف سازمان ملی استاندارد ایران می‌باشد. هم چنین با توجه به ماده 15 قانون مذکور، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت های مقرر، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تأیید سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق قانون برخورد می شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها