فارس:یک منبع آگاه سیاسی، گفت: متاسفانه پس از گذشت سه ماه از ربایش دیپلماتهای ایرانی توسط آمریکاییها و علیرغم پیگیری و درخواستهای متعدد رسمی، بر خلاف حقوق مسلم دیپلماتیک و کنسولی، تاکنون به افراد مذکور اجازه ملاقات کنسولی نیز داده نشده است.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۰

یک منبع آگاه سیاسی در اینباره اظهار داشت: پنج تن از ماموران کنسولی جمهوری اسلامی ایران بنامهای ناصر باقری، موسی چگینی، عباس حاتمی کاکاوند، حمید عسگری شکوه و مجید قائمی که در تاریخ 20/11/85 توسط نیروهای اشغالگر امریکایی از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اردبیل عراق ربوده شدهاند، کماکان گروگان نظامیان نیروهای امریکایی در عراق هستند.
این منبع آگاه بیان داشت: متاسفانه پس از گذشت سه ماه از ربایش آنان و علیرغم پیگیری و درخواستهای متعدد رسمی، بر خلاف حقوق مسلم دیپلماتیک و کنسولی، تاکنون به افراد مذکور اجازه ملاقات کنسولی نیز داده نشده است. در این رابطه، ماموران کنسولی مذکور از طریق سازمان صلیب سرخ جهانی نیز خواهان ملاقاتی کنسولی گردیدهاند که تاکنون مورد موافقت نیروهای آمریکایی قرار نگرفته است.
وی در ادامه ضمن متناقض دانستن این اقدام با کنسوانسیونهای بین المللی در خصوص مصونیت دیپلماتیک، ربایش و گروگان گیری این افراد را در تعارض با سایر قوانین بین المللی ذکر کرد و تصریح کرد: چنین اقداماتی مانع از ایجاد شرایط لازم برای گشایش سفارتخانههای کشورهای خارجی در عراق خواهد شد و فضای بیثباتی و ناامنی را در عراق به شکل فزایندهای تشدید خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها