ارسال ۲۵۲ اثر به جشنواره مطبوعات زنجان
مدیر خانه مطبوعات استان زنجان اعلام کرد:

ارسال ۲۵۲ اثر به جشنواره مطبوعات زنجان

استاندار زنجان:

برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان، باید در قالب یک تیم عمل کنیم

استاندار زنجان بر ضرورت هم افزایی مدیران در راستای دستیابی به توسعه استان تاکید کرد و گفت: کل مجموعه مدیریتی استان را یک تیم می دانم و طبق قانون با هم حرکت می‌کنیم و برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان از مشورت با سایر مسئولین استان دریغ نخواهم کرد.
استاندار زنجان بر ضرورت هم افزایی مدیران در راستای دستیابی به توسعه استان تاکید کرد و گفت: کل مجموعه مدیریتی استان را یک تیم می دانم و طبق قانون با هم حرکت می‌کنیم و برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان از مشورت با سایر مسئولین استان دریغ نخواهم کرد.
کد خبر: ۱۳۴۳۳۱۱
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ محسن افشارچی در  نشست رسانه ای خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه در انتصابات به زنان به عنوان قشر جدا نگاه نمی‌کنم و معتقدم هرکس که شایسته است باید در مناصب مدیریتی قرار گیرد، افزود: در خصوص انتصابات جدید هم عجله ای برای هیچ تغییری ندارم، هرچند ممکن است به دلیل بازنشستگی و یا نارضایتی مردمی از یک مدیر، اقدام به جابجایی کنم ولی تغییرات در استان به صورت دفعتی نخواهد بود.

مقام عالی استان خاطرنشان کرد: هیچ ابایی برای استفاده از افراد شایسته ندارم و ضمن نگاه ویژه به استفاده از ظرفیت جوانان، حتی از دوستان توانمندی که همفکر خودم هم نیستند، استفاده خواهم کرد.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه اکنون سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی ۶.۵ درصد است، ادامه داد: اهداف توسعه باید با عدد و رقم قابل مشاهده و تبیین باشد، لذا اگر ما توانستیم سهم استان را از این میانگین بالاتر ببریم، می توانیم ادعا کنیم که زنجان به قطب آی.تی تبدیل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص اولویت های سفر آتی ریاست جمهوری به استان زنجان اظهار داشت: تاکید خود رییس جمهوری این است که در سفر ایشان اولویت با مسائلی باشد که قول آن داده شده و نیمه کاره مانده است، علاوه بر این، موضوعاتی همچون مخاطره کم آبی و نیز گره گشایی از مشکلات چند واحد تولیدی از جمله برنامه های پیش بینی شده در سفر رییس جمهوری به استان است.

محسن افشارچی عدالت را به معنای توجه به تمامی نقاط استان و توسعه متوازن را به معنای در نظر گرفتن ابعاد مختلف توسعه توصیف کرد و گفت: برای مناطق غرب و جنوب غربی استان که دارای معادن هستند، پهنه های اکتشاف نشده ای وجود دارد که با رعایت مسائل زیست محیطی در این زمینه اقدامات توسعه ای لازم انجام خواهد شد، برای مناطق جنوب استان نیز فکرهایی داریم که پیگیر عملیاتی کردن آن ها خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه آغاز سفرهای شهرستانی از بخش های جنوب و غرب استان خواهد بود، تاکید کرد: بر اساس ظرفیت های هرمنطقه باید اهداف توسعه ای تعریف شود و اگر در منطقه ای صنایع معدنی توسعه پیدا می کند باید در زمینه راه های ارتباطی نیز شاهد توسعه باشیم.

استاندار زنجان در زمینه مهمترین پروژه های عمرانی استان زنجان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تبدیل زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور باید توجه داشت که مرکز لجستیک متشکل از خطوط ارتباطی است، در این راستا نیز علاوه بر توجه جدی به توسعه فرودگاه زنجان، یکی از نخستین برنامه ها در استان پیگیری ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین است که موجب کاهش فاصله زمانی سفر بین زنجان – تهران می شود، همچنین با تعریض و ۲ بانده کردن محور کبودرآهنگ- خدابنده – سلطانیه غرب کشور به شمال کشور متصل می شود که اولویت این طرح را افزایش می دهد.

مدیرعالی اجرایی استان تصریح داشت: مهمترین تمرکز برنامه های توسعه ای استان بر موضوع حمل و نقل، توسعه گردشگری، تقویت اقتصاد دیجیتال و موضوع آب است و ما به عنوان سیستم دولتی باید برای جذب سرمایه گذاری در استان تلاش کنیم، با سرمایه گذاران همراه باشیم و با تسهیلگری زمینه سود سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ باید به دنبال کارکردهای ایجابی و هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان باشیم، خاطر نشان کرد: با نگاه ویژه به فعالیت های قرآنی  و مسجدمحور کردن فعالیت های فرهنگی می توان شاهد تحول در این حوزه شد لذا باید از ظرفیت روحانیان جوان و پر انرژی برای پیشبرد و توسعه فعالیت های فرهنگی بهره ببریم.

استاندار زنجان توسعه ورزش همگانی را هم از برنامه های مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از تمام منابع و اماکن ورزشی استان از جمله استخرها و سالن های ورزشی، باید به طوری باشد که همه مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و در حمایت از ورزشکاران باید برای همه رشته هایی که نزدیک مرز موفقیت ملی و بین المللی هستیم باید انرژی بیشتری بگذاریم.

محسن افشارچی در خصوص برخی شایعه پراکنی ها در فضای مجازی پیرامون مساله تابعیت دوگانه، گفت: من تابعیت هیچ کشور خارجی را ندارم، هیچکدام از فرزندان من هم تابعیت جای دیگری را ندارند و سفرهای خارجی ام به کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی همیشه با پاسپورت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اکنون ۱۰ طرح بزرگ صنعتی در سطح استان در دست اجرا است و این طرح ها ظرفیت اشتغال استان را بالا خواهند برد، افزود: در سال های گذشته صنایع بزرگی در استان مستقر شدند، صنایعی که هر کدام زمینه اشتغال چند صد نفر را فراهم کردند، ما در توسعه صنایع همان مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون نرخ بیکاری استان زنجان به نسبت کشور پایین است، اضافه کرد: شمار شاغلان استان ۳۰۶ هزار نفر است که دو سوم شاغلان در بخش صنعت و خدمات و یک سوم در بخش کشاورزی استان مشغول فعالیت هستند.

استاندار زنجان به لزوم توجه به صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: این واحدها در جهت مردمی کردن اقتصاد موثر هستند و با حمایت از این صنایع کوچک می توان توزیع ثروت را نیز سامان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها