استان البرز با وجود مجموعه های پرورش و نمایشگاه گل در کرج

عطر شکوفه‌های بهاری در پاییز هزار رنگ البرز

استان البرز با وجود مجموعه های پرورش و نمایشگاه گل در کرج، چهارباغ، گچسر و کُندر به قطب گردشگری این آفریده زیبای خداوند تبدیل شده است. اما اینبار، دیزین میزبان گلهای بهاری در پاییز شده است.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۰۵
به گزارش جام جم آنلاین البرز، چند کیلومتر که از تهران دور شویم دیگر هیچ‌چیز شبیه به این شهر دود گرفته و پرترافیک نیست. وقتی به زمین برفی دیزین می‌‌‌رسیم ،سفیدی کوه‌ها چشم را می‌زند و این برای ما که فوقش یک یا دو روز در سال برف می‌بینیم اتفاق نادری است.
پیست دیزین در ۷۴ کیلومتری شهر کرج است، این پیست ۱۲۳ کیلومتر هم از تهران تا جاده چالوس فاصله دارد ، مسیر جاده چالوس بسیار سر راست است؛ باید بعد از هتل گچسر وارد ورودی ولایت‌رود شویم تا به دیزین برسیم، اگر به ترافیک برنخوریم این راه را دوساعت و نیمه طی می‌کنیم.
اما شاید کمتر کسی این فکر به سرش بزند که می‌توان از کوهستانی برفی که سالیان دراز میزبان اسکی سواران بی شماری بوده است، مامنی ساخت از جنس گل‌های رنگارنگ که هر انسانی را مبهوت زیبایی و قدرتش کند.
 
علی اکبر پهلوانی، مجری طرح کشت گل‌های لاله در دیزین گفت: طبق بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم آب و هوا در بخش آسارا این امکان رابه ما می‌دهد که گل سینره که گل بهاری است را تولید کنیم و درفصل پاییزشهروندان بتوانند عطر بهار را در خانه هایشان داشته باشند.
 مجری طرح کشت گل‌های لاله در دیزین افزود: بالغ بر نیم میلیون سینره در این منطقه کاشته شده است.
مومنی، مدیر عامل مجموعه در دیزین گفت: با کاشت ۱۲ میلیون قطعه گل لاله ،کوکب ،داوودی و سینره درمیان صدگونه گیاهی خودرو توانستیم به غیر از فصل زمستان در دیگر فصل ها نیز میزبان گردشگران در دیزین ، قلب رشته کوه های جنوبی البرز باشیم.
شمخانی، مدیر مجموعه در دیزین نیز افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده همین مجموعه را برای فصل بهار با ۴ میلیون پیاز گل لاله قرار است که تزئین کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها