بررسی ابعاد حقوقی سریال افرا در گفت‌وگو با یک حقوقدان و مشاور حقوقی این مجموعه

قانون و قضا زیر سایه «افرا»

بهرنگ توفیقی، کارگردان سریال افرا از دلیل همکاری متعدد با مهدی سلطانی گفت؛

زبان مشترک با مهدی سلطانی داریم

سریال«افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی کامبیز دارابی، این شب‌ها بیشتر از نیمی از راه پخش خود را پیموده است. این سریال به تازگی در نظرسنجی اخیر صدا و سیما مبنی بر آمار مخاطبان سریال‌ها، توانست با 43 درصد مخاطب صدرنشین این جدول باشد.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۱۹

یکی از نقدهایی که در مورد بهرنگ توفیقی و «افرا» مطرح کرده‎‌اند، همراهی مدام مهدی سلطانی با این کارگردان است. بعد از «پدر»، «آقازاده» و «زیر پای مادر»، «افرا» چندمین همکاری توفیقی با سلطانی است.
این موضوعی بود که توفیقی در توضیحی درباره‌اش به جام جم بیان کرد: واقعیت این است که یکی از نکاتی در این باره وجود دارد این است که رسیدن به زبان مشترک خیلی حال آدم را خوب می‌کند؛ البته کار را راحت نمی‌کند. اشتباه نکنید. فکر نکنید کار کردن با مهدی سلطانی در افرا برای من خیلی راحت بود. برای خودش هم راحت نبود. من وقتی به مهدی سلطانی می‌گویم نقش حاج‌محمود را می‌خواهم بازی کنی که کارخانه‌دار است، به دنبال تفاوت با نقش‌اش در سریال «پدر» می‌گردد و همین موضوع کار را برای او هم سخت می‌کند.

وی با بیان عدم تمایل سلطانی به یکنواختی هم گفت: مهدی سلطانی تمایلی به تکرار خودش ندارد. بنابراین برای این‌که تفاوت‌ها را ایجاد کند زحمت می‌کشد. این تفاوت‌ها با ظرافت‌هایی همراه است. یعنی اسماعیل نفر در «زیر پای مادر» با شخصیتی که در پدر بازی کرد خیلی متفاوت بود. در «آقازاده» نقش دکتر بحری، کاراکتری متفاوت از آن دو نقش بود. اما در افرا حاج‌محمود به‌راحتی می‌توانست تکرار شود اما آقای سلطانی این کار را نکرد و تلاش کرد متفاوت از شخصیت‌هایی باشد که تابه‌حال بازی کرده است.

فاطمه شهدوست/جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها