فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد؛

پایان گروگانگیری 4 میلیاردی

آشنایی با زن آشپز در اینستاگرام بلای جان مرد بازنشسته شد

رابطه شوم

صبح یکی از روزهای شهریور در دفتر کارم در حال بررسی پرونده‌ای بودم که مرد میانسالی در چارچوب در ظاهر شد. از رفتارش مشخص بود برای ورود به اتاق مشاوره مردد است. به سمت در رفتم و با خوشرویی به داخل دعوتش کردم. نگاهش به زمین دوخته شده بود و شرمی در چهره‌اش دیده می‌شد.
کد خبر: ۱۳۴۰۰۳۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین،  خواستم مشکلش را مطرح کند تا بتوانم کمکش کنم. بعد از مکث کوتاهی گفت: دو سال پیش روز تولدم، فرزندانم برایم از این گوشی‌های جدید خریدند و چند شبکه اجتماعی هم روی آن نصب کردند. من بازنشسته بودم و هر وقت حوصله‌ام سر می‌رفت چرخی در اینستاگرام می‌زدم. با یک صفحه آشپزی آشنا شدم و هر روز از غذاهایی که می‌پخت، تعریف می‌کردم. راستش را بخواهید، همسر خودم دستپخت خوبی ندارد و تنوعی هم در غذاها نمی‌دهد. خلاصه یک روز صاحب آن صفحه به من پیام خصوصی داد و تشکر کرد و بعد از آن گاهی صحبت می‌کردیم. وقتی فهمید از دستپخت همسرم شاکی هستم، مرا به پیک‌ نیک دعوت کرد تا دستپخت او را امتحان کنم. نمی‌دانم چرا قبول کردم. روز موردنظر به همسرم گفتم با همکاران قدیم اداره دورهمی گرفته‌ایم. وقتی به محل قرار رسیدم با زنی که حدود ۲۰ سال از خودم کوچک‌تر بود روبه‌رو شدم. اما او خیلی گرم و صمیمی برخورد کرد و به بوستانی در غرب تهران رفتیم. او چند مدل غذا درست کرده بود و آن روز یک دل نه صد دل عاشق مونا شدم. رابطه ما هر روز گرم‌تر می‌شد. هرچه در زندگی مشترک در این سال‌ها برایم کمبود و ضعف بود، در او می‌دیدم. بعد از گذشت مدتی از این رابطه، همسرم که به این تغییر رفتار من شک کرده بود، به خاطر آبروی فرزندانمان سکوت کرد. البته گاهی طعنه می‌زد که نشان دهد از موضوع خبر دارد.

این رویه ادامه داشت تا این‌که بعد از حدود هشت ماه، یک روز مونا تماس گرفت و خبر از بارداری خودش داد و وقتی با انکار من روبه‌رو شد، پیشنهاد آزمایش ژنتیک را داد. از اینجا زندگی روی بدش را به من نشان داد. تهدیدهای مونا آغاز شد. اخاذی‌هایش با پول شروع شد و به ماشین رسید. حالا هم تهدید کرده باید برایش خانه بخرم. او آدرس خانه فرزندانم را پیدا کرده و می‌گوید اگر به خواسته‌هایش عمل نکنم سراغ آنها می‌رود و آبروی مرا می‌برد. آرامشم را گرفته و نمی‌دانم چکار کنم. هرچه پس‌انداز داشتم در این سال‌ها به او دادم و دیگر پولی برایم نمانده است. یکی از دوستانم پیشنهاد داد به اینجا بیایم و از پلیس مشاوره بگیرم.

ناآگاهی از آسیب‌های فضای مجازی

عوامل مختلفی در خیانت این مرد به همسرش نقش داشته‌اند که برآورده نشدن نیازهای عاطفی و بی‌توجهی به خواسته‌ های همسر، کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس، برقراری ارتباط خارج عرف و ضعف اعتقادات دینی از مهم‌ترین آنهاست.

متاسفانه این افراد وقتی در ارتباط با همسر دچار مشکل می‌شوند برای حل آن از مشاوران کمک نمی‌گیرند و وقتی مشکل به بحرانی در زندگی‌شان تبدیل می‌شود، به یاد مشاوره می‌افتند.

آسیب‌ های فضای مجازی این روزها در زندگی زناشویی هم تاثیر گذاشته و ناآگاهی از این خطرات باعث بروز اتفاقات تلخی مانند خیانت یا گرفتار شدن در دام اخاذان اینترنتی می‌شود.

اما برای جلوگیری از این آسیب‌ها باید باورهای مذهبی را ارتقا داد، با آگاهی وارد فضای مجازی شد، به تعهدات زندگی زناشویی پایبند بود و همیشه در خانه فضایی گرم بین اعضا ایجاد و از گفت‌وگو برای حل مشکلات استفاده کرد. اگر دو طرف نتوانستند راه‌حلی برای مشکل خود پیدا کنند می‌توانند از نظر کارشناسان و مشاوره استفاده کنند.

سروان الهام دهنوی - رئیس اداره مددکاری و مشاوره نیروی انتظامی غرب استان تهران / ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها