پرداخت 600 ميليارد غرامت به كشاورزان لرستاني

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  بیش از  ۶۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و بهره برداران خسارت دیده در استان لرستان پرداخت شد.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۶۸

پرداخت 600 ميليارد غرامت به كشاورزان لرستانيبه گزارش جام جم آنلاين لرستان: علی جهانی میر تصریح کرد: این میزان غرامت به بیش از ۱۲هزار نفر از خسارت دیدگان  با توجه به وقوع خسارت های ناشی از خشکسالی ، سرما و سایر عوامل قهری پرداخت شده است .

 

جهانی میر با بیان اینکه این میزان غرامت  به خسارت دیدگان در زیربخش های دام و طیور و عمدتا محصولات زراعی و  باغی پرداخت شده است ، اضافه کرد: پرداخت غرامت توسط شعب بانک کشاورزی استان بلافاصله پس از تایید خسارت و تامین اعتبار از سوی ستاد صندوق بیمه کشاورزی انجام می شود و روند پرداخت غرامت تا پایان کل خسارت وارده که احتمالا بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال خواهد بود ادامه دارد.

 

جهت تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان توسط شعب بانک کشاورزی استان لرستان در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تامین بذر گواهی شده پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: این مبلغ پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ده برابر رشد داشته است تا میزان بذر بیشتری برای بخش کشاورزی استان فراهم شود.

 

 

 

جهانی میر  با اشاره به نقش بیمه کشاورزی در کنترل ریسک های موجود در بخش کشاورزی اظهار داشت : صندوق بیمه کشاورزی استان لرستان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ محصولات بیش از ۷۰ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی را تحت پوشش قرار داده است و برای اولین بار بیش از نیمی از بهره برداران بخش کشاورزی استان اقدام به خرید بیمه نامه نموده اند.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان افزود : صندوق بیمه کشاورزی آمادگی دارد در سال زراعی۱۴۰۱ – ۱۴۰۰  تمام محصولات کشاورزی بهره برداران استان را در تمام زیربخش ها تحت پوشش در آورده و در سال زراعی جدید خدمات ویژه ای جهت کشاورزان تحت پوشش در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها