حدود 70 درصد از افراد جامعه به نوعی مشکلات نامنظمی دندانی و فکی دارند که از میان این افراد، 30 درصد نیاز مبرم و شدید به درمان ارتودنسی دارند. متاسفانه هزینه ارتودنسی نسبتاً زیاد است و شاید همین موضوع باعث شده که تعداد افرادی که برای درمان به متخصصان ارتودنسی مراجعه می کنند کمتر باشد.
کد خبر: ۱۳۳۹۵۲۰
اگر شما هم نیازمند درمان ارتودنسی هستید اما به خاطر هزینه بالای آن هنوز درمان خود را شروع نکرده اید، محتویات این صفحه را بخوانید و ببینید چطور با دنبال کردن این 6 روش، می توانید هزینه ارتودنسی دندان را کاهش دهید.
 
6 روش تضمینی برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان
ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که در آن به اصلاح موقعیت دندان ها و تراز کردن فک ها پرداخته می شود. هرچیزی که مربوط به موقعیت دندان ها باشد در این رشته میگنجد. به دندانپزشکانی که تخصص ارتودنسی دارند نیز ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی گفته می شود.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

ارتودنسی یکی از درمان های نسبتاً گرانقیمت در دندانپزشکی است. هزینه درمان با روش های ارتودنسی معمولاً از هزینه ایمپلنت دندان نیز بیشتر است. از آنجا که برآورد هزینه منظم کردن دندان ها به فاکتورهای مهمی از جمله سن و روش درمان بستگی دارد و تعداد روش های درمانی نیز متنوع است، بنابراین هزینه ارتودنسی هیچوقت ثابت نیست.

به طور بازه ای، هزینه درمان ارتودنسی حداقل 5 میلیون تومان و حداکثر 35 میلیون تومان خواهد بود. البته در برخی کلینیک ها و بر حسب شدت مشکل، ممکن است هزینه بیشتر نیز شود.

چرا هزینه ارتودنسی دندان زیاد است؟

اصلی ترین علت گران بودن درمان های ارتودنسی زمانبر بودن آن ها است. به طور متوسط نزدیک به 1.5 تا 2 سال طول می کشد تا دندان ها منظم و کاملا صاف شوند و در تمام این مدت باید تحت نظر متخصص ارتودنسی بود. اگر شدت مشکل زیاد باشد حتی مدت زمان درمان نیز بیشتر می شود و بنابراین احتمالاً دلیل بالا بودن تعرفه این درمان ها (با این تفاسیر) قابل توجیه باشد.

6 روش تضمینی کاهش هزینه ارتودنسی کدامند؟

روش های مختلفی برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان وجود دارد که ما در ادامه 6 مورد تضمینی را معرفی کرده ایم. موارد را با دقت بخوانید زیرا ممکن است یکی از این روش ها به شما کمک کند تخفیف زیادی در قیمت نهایی ارتودنسی خود بگیرید.

1. انجام روش های ارزان قیمت ارتودنسی دندان

اگر مشکل شدید ارتودنسی ندارید می توانید درمان خود را با روش های ارزان قیمت انجام دهید. مثلا حداقل هزینه منظم کردن دندان ها استفاده از درمان ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف است. هزینه درمان با این پلاک ها که کاملا بی رنگ و شفاف هستند مشروط بر اینکه در لابراتوارهای ایرانی ساخته شده باشد دست کم 4 میلیون تومان است.
 
6 روش تضمینی برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان

2. سرمایه گذاری در بیمه های تکمیلی

احتمالاً شما هم می دانید که هیچکدام از بیمه های درمانی پایه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل نمی کنند. زیرا آن ها بر این باورند که درمان های ارتودنسی نوعی درمان زیبایی دندان هستند و توجیه درمانی ندارند.

اما یک سری بیمه تکمیلی و دندانپزشکی وجود دارد که تحت شرایط خاص، بخشی هر چند ناچیز از کل هزینه ای که به متخصص ارتونسی داده اید را به شما برمی گردانند. در این خصوص می توانید با یک ارتودنتیست یا بیمه های دندانپزشکی ارتباط برقرار کنید.

3. انجام درمان در مراکز دولتی (جهاد دانشگاهی و دانشکده های دندانپزشکی)

برخلاف تصور، متخصصان ارتودنسی تنها در مطب های خصوصی فعالیت نمی کنند. در مراکز دولتی مانند مراکز جهاد دانشگاهی و کلینیک های دولتی (زیر نظر دانشکده های دندانپزشکی) متخصصانی وجود دارند که با هزینه منصفانه تر به منظم شدن دندان های شما کمک می کنند.

از این موضوع هم هراس نداشته باشید که متخصصان این مراکز خوب نیستند. چنین تصوری نداشته باشید. زیرا برخی از متخصصانی که در این مراکز خدمت می کنند بسیار شناخته شده و حتی می توانند هر کدام بهترین دکتر ارتودنسی دندان به شمار  بروند.

4. پرداخت کامل هزینه

شاید باورتان نشود اما اگر تمام نرخ ارتودنسی را به صورت یکجا پرداخت کنید، احتمالا برایتان به صرفه تر باشد. زیرا بیشتر متخصصان به دلیل اینکه هزینه ارتودنسی دندان را یکجا می دهید به شما تخفیف بیشتری می دهند.
 
6 روش تضمینی برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان
5. دنبال کردن سایت و شبکه های اجتماعی متخصصان

اغلب ارتودنتیست ها به صورت فعال در اینترنت حضور دارند. آن ها هم سایت دارند و هم در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و  ارتباط نزدیکی با کاربران و مراجعان خودشان دارند. ممکن است هرازچندگاهی برای جلب مراجع و افزایش رضایت بیماران، برخی از این متخصصان تخفیف های خوبی در نظر بگیرند. با فالو کردن سایت ها و شبکه های اجتماعی ارتودنتیست ها می توانید به موقع از تخفیفات آن ها مطلع شده و از آن استفاده کنید.

6. مراجعه به دندانپزشکان عمومی و غیر متخصص

و آخرین راهی که البته به هر شخصی توصیه نمی شود، مراجعه به دندانپزشکان عمومی است. این دندانپزشکان می توانند ساده ترین درمان های ارتودنسی را با هزینه های کمتر انجام دهند. چنانچه نیاز به درمان دارید ولی به هیج عنوان یارای پرداخت هزینه ارتودنسی دندان را ندارید می توانید درمان خود را نزد این دندانپزشکان انجام دهید. اما فراموش نکنید که آن ها هم تنها نامرتبی های جزئی تا متوسط را می توانند درمان کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها