کد خبر: ۱۲۸۱۹۳۷

در این مقاله قصد داریم هر سوالی که درباره ایمپلنت دندان از ذهن شما عبور می کند را جواب بدهیم! اگر به طور کلی نمی دانید ایمپلنت دندان چیست ؟ ما هم آرزو می کنیم هیچ وقت به آن احتیاج پیدا نکنید و دندان های همواره سالم و زیبا داشته باشید ولی داشتن اطلاعات در این باره هم مفید خواهد بود. اگر به ایمپلنت دندان احتیاج پیدا کردید هم اصلا جای نگرانی نیست.

با خیال آسوده این مقاله را مطالعه کنید تا هر آنچه لازم است را بدانید.

از سیر تا پیاز ایمپلنت دندان !!

چه زمانی به ایمپلنت دندان احتیاج پیدا می ­کنیم؟

خوب میدانم که اولین سوال شما این است که قیمت ایمپلنت دندان چقدر است. البته که من هم با شما هم نظرم ولی اجازه دهید پله پله پیش برویم به آن هم میرسیم.

ما زمانی به ایمپلنت دندان احتیاج پیدا می کنیم که بی دندان شویم!! بله به همین وضوح. گاهی یک یا چند دندان در دهان ما از بین می­رود به این صورت که علاوه بر تاج آن ریشه آن نیز پوسیده و تحمل ترمیم را به هیچ عنوان ندارد. می­گویم به هیچ عنوان زیرا دندانپزشکان همیشه سعی بر حفظ دندان دارند و تا جایی که می شود حتی با وجود  تنها پایه و ریشه سالم دندان خود شخص را حفظ می کنند. گرچه ایمپلنت دندان امروزه بسیار حرفه ای کار می شود و تفاوت بسیار اندکی با دندان واقعی خود شخص دارد ولی همواره اولویت حفظ دندان است. به همین دلیل است که نباید به دندان پزشک برای ایمپلنت دندان اصرار نمود. این یک تصمیم کاملا تخصصی است.

در صورتی که برای دندان شما از طریق ترمیم، عصب کشی و... نتوان کاری انجام داد ، ایمپلنت دندان مانند یک سوپرمن وارد می شود!!

همچنین باید کاندید انجام ایمپلنت دندان باشید.تمامی این شرایط را دندانپزشک متخصص ایمپلنت بررسی می نماید.

از سیر تا پیاز ایمپلنت دندان !!

ایمپلنت دندان بهتر است یا دندان مصنوعی؟

برای دندان های از دست رفته دو راهکار پیش رو داریم پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی پدربزرگ ها یا مادربزرگ هایمان و ایمپلنت. در ادامه خیلی ساده و روان این دو راهکار را بررسی می کنیم.

گاهی شخص تنها یا دوسه دندان خود را در دهان از دست می دهد. در این صورت نمی توان از دندان مصنوعی استفاده کرد باید از ایمپلنت برای پرکردن فضاهای خالی استفاه نمود.

اگر قدرت جویدن ایمپلنت را با دندان مصنوعی و پروتز متحرک بخواهیم مقایسه کنیم باید بگویم که ایمپلنت دندان گوی سبقت را می­رباید و بسیار بسیار نزدیک دندان واقعی است در صورتی که در دندان مصنوعی دندان ها کند تر و عمل جویدن با کیفیت کمتری انجام می شود که این مسئله می­تواند رو دستگاه گوارش تاثیر بگذارد.

بهداشت دندان ایمپلنت شده دقیقا مثل دندان واقعی است و احتیاجی به خارج کردن آن برای تمیز کردن ندارد و پس از مدتی دیگر احساس نمی­کنید یک شئ خارجی در دهان شما است.در صورتی که دندان مصنوعی برای تمیز شدن، باید خارج گردد و اگر به درستی قالب گیری نشود لثه ها را اذیت می کند.

و اما در ادامه به یکی از مزیت های بسیار بزرگ ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی اشاره می­کنیم و آن هم این است که :

ایمپلنت دندان به دلیل داشتن پایه ای که به جای ریشه به وسیله عمل جراحی در لثه قرار می گیرد ، از تحلیل رفتن لثه و استخوان فک جلوگیری می­نماید. ولی این قابلیت در دندان مصنوعی وجود ندارد. تحلیل رفتن استخوان فک در ظاهر چهره هم تاثیر می­گذارد و باعث لاغری و فرورفتگی صورت در همان قیمت می گردد.

در نتیجه ایمپلنت دندان دارای مزایای مهم و چشمگیری نسبت به دندان مصنوعی است.

از سیر تا پیاز ایمپلنت دندان !!

ایمپلنت دندان از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

سه قسمت کلی برای این کار وجود دارد:

قسمتی که با عمل جراحی لثه به جای ریشه دندان قرار میگیرد و به استخوان فک جوش می­خورد.معمولا برای جلوگیری از حساسیت از جنس تیتانیوم است.

یک قسمت کنکتور برای اتصال ریشه به تاج

قسمت بعدی تاج دندان است همان قسمتی که درظاهر دیده میشود.

این سه قسمت در سه مرحله جداگانه قرار داده می شوند.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

درد ایمپلنت با استفاده از بی حسی موضعی بسیار کاهش پیدا می­کند و شاید از یک دندان کشیدن معمولی هم کمتر باشد. به همین دلیل است که اصلا لازم نیست نگران درد آن باشید. همچنین ایمپلنت دندان بدون درد هم در موارد خاص با بی هوشی عمومی انجام می­شود که بنا به صلاحدید دندانپزشک این کار انجام می گردد. ولی به طور کلی برای اغلب افراد بی­حسی موضعی کافی است و نباید ترسی از انجام آن داشت.

از سیر تا پیاز ایمپلنت دندان !!

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

بعد از از توضیحاتی که درباره مزایای ایمپلنت دندان دادیم حتماً می خواهید ببینید که کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر در ادامه نکاتی به شما میگوییم:

 برای ایمپلنت دندان بهتر است که استخوان فک قوی داشته باشید در این صورت است که پایه ایمپلنت به بهترین شکل ممکن به استخوان فک شما جوش میخورد در صورتی که استخوان فک شما از استحکام کافی برخوردار نباشد نیز می توانید از پودر استخوانی استفاده نمایید این کار را در دندانپزشکی برای شما انجام می دهد و ایمپلنت دندان با موفقیت برای شما قرار داده می شود

 افرادی که از داروهای خاص مثل استروئید و کورتون استفاده می کنند بهتر است قبل از انجام این ایمپلنت به طور کامل داروهای خود را به دندانپزشک خود معرفی کنند زیرا احتمال دارد که کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان نباشید .

همچنین افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند یا استعمال سیگار دارند باید این مسئله را با دندانپزشک خود مطرح کند.

 بانوان باردار بهتر است در دوره حاملگی ایمپلنت دندان را انجام ندهند و آن را به تاخیر بیندازد و حتماً در این مورد با پزشک زنان خود مشورت نمایند و دندان پزشک خود را در جریان قرار دهند.

 به طور کلی بسیاری از مشکلات مانند نداشتن استحکام دندان و مشکلاتی در سینوس که با لیفت سینوس انجام می شود قابل حل هستند و بسیاری از افراد را کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان قرار می دهند.

ایمپلنت دندان چقدر دوام دارد؟

سوالی که بعد از اغلب کارهای دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان و لمینت برای افراد به شما می آید این است که این کارها چقدر دوام دارد و آیا از استحکام کافی برخوردار هستند؟

 باید بگویم که دوام این کارها به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این عوامل جنس ایمپلنتی است که دندانپزشک برای شما استفاده می کند این جنس هر چقدر با کیفیت تر و مرغوب تر باشد عمر ایمپلنت شما طولانی تر است.

 دکتر صادق آقاجری، یکی از دندانپزشکان حاذقی است که ایمپلنت دندان را با بالاترین کیفیت چه در جنس مواد و چه در کاشت آن برای شما انجام می دهد دراین صورت دوام ایمپلنت شما بین ۲۰ تا ۴۰ سال و حتی مادام‌العمر خواهد بود.

ولی همواره باید مسائل بهداشتی و نکات مراقبت از دندان را برای دندان ایمپلنت شده مانند دندان سالم خود رعایت نمایید. با رعایت نکات بهداشتی ، مسواک زدن سه بار در روز، استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز ، استفاده از دهانشویه های استاندارد و مناسب و سایر موارد به دوام ایمپلنت شما کمک می کند.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟  ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد مانند ایمپلنت سون مدیکس ،اشترومن تیتانیوم ،نئودنت، مگاژن و غیره .معمولاً قیمت ایمپلنت ها به کشور سازنده و جنس آنها بستگی دارد و از حدود سه میلیون تا بالای ۱۰ میلیون تومان می باشد

.بهترین قیمت ایمپلنت دندان را دکتر آقاجری با تخصص بسیار بالا و دقت مثال زدنی در انجام کار برای شما انجام می دهد.

دندان چه مدت طول میکشد؟

ممکن است ایمپلنت دندان کمی زمان ببرد به این دلیل که وقتی پایه ایمپلنت در لثه و فک کار گذاشته می‌شود باید به خوبی به استخوان فک جوش بخورد تا بتواند فشارهایی که بر قسمت تاج ایمپلنت وارد می‌شود را به خوبی تحمل کند و دچار شکستگی و لغو نشود .

به همین دلیل در مرحله اول که به دندانپزشک برای ایمپلنت مراجعه می­کنید پایه ایمپلنت کار گذاشته میشود پس از اینکه پایه ایمپلنت به خوبی به استخوان فک جوش خورد می­توانید قسمت کانکتور را کار بگذارید که با یک جراحی کوچک در زیر لثه قرار می‌گیرد و پس از بهبودی آن قسمت تاج روی کانکتور قرار می گیرد و می توانید لذت داشتن یک دندان بسیار طبیعی را بکشید .

همچنین اگر مشکلات سینوسی یا مشکلاتی در استخوان فک داشته باشید نیز قبل از انجام هرگونه عملی برای ایمپلنت، دندانپزشک ابتدا این مشکلات را برای شما رفع می کند. عمل هایی که برای لیفت سینوس و یا استفاده از پودر استخوان در استخوان فک برای کسانی که استخوان فک نازک یا متخلخل دارند، استفاده می‌شود و پس از آن پایه‌گذاری ایمپلنت انجام می شود.

 همان طور که می‌بینید ایمپلنت‌دندان بسته به هر فرد می تواند زمان متفاوتی ببرد.

ایمپلنت دندان جلو چگونه است؟

ایمپلنت دندان جلو هم مانند ایمپلنت سایر دندان ها است با این تفاوت که بسیاری از افراد نگران جای خالی دندان ، در مدت زمانی که فک و پایه به هم جوش می­خورند و تاثیر آن در ظاهر خود هستند. در این شرایط می توان از یک پروتز موقت نیز استفاده کرد که ظاهر زیبایی داشته باشد. ولی برای دندان های عقبی این کار توصیه نمی­شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها