سیروس همتی، بازیگری که او را با ایفای نقش در آثاری چون مارمولک، خداحافظ بچه، خاک سرخ، دلدادگان و... می‌شناسیم، درباره تکرار برخی سریال‌های تلویزیونی بیان کرد: بازپخش برخی سریال‌های ماندگار ورای سرگرمی می‌تواند نوعی وجه آموزشی هم داشته باشد تا بدانیم چقدر در برخی کارها، تجربه داریم.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۹۱

سیروس همتی، بازیگر در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان مطلب فوق، گفت: اینکه شبکه‌های مختلف تلویزیون، فیلم‌ها و سریال‌های خاطره‌ساز را بازپخش می‌کنند هم می‌تواند جنبه سرگرمی برای مخاطب داشته باشد و هم برای فعالان این حیطه جنبه آموزشی دارد.
همتی با اشاره به تجربیات خودش از این بازپخش‌ها بیان کرد: محرم و صفر امسال مثل سالیان قبل مشتاقانه سریال «مختارنامه» داود میرباقری و فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی را دیدم که هردویشان آثار مانا و گران‌سنگی هستند. این کیفیت بالا باعث می‌شود من هم مثل بسیاری از ایرانیان از همین حالا مشتاق تماشای کار بعدی میرباقری یعنی سریال «سلمان» باشم.
بازیگر «خداحافظ بچه» و «آشپزباشی» گفت: دیدن دوباره سریال‌های ماندگار همواره برایم لذت‌بخش است چون این‌گونه آثار در تاریخ هنر ما ماندگار هستند و ایرادی هم ندارد بارها پخش شوند. مگر آثار کلاسیک را بارها و بارها نمی‌بینیم و لذت نمی‌بریم؟ کم نیستند سریال‌های ایرانی که در زمره آثار کلاسیک جای می‌گیرند و با هر بار دیدن جلوه‌ای تازه می‌یابند.
این بازیگر ادامه داد: ورای جنبه‌های تکنیکی هر دو کار که نشان می‌دهند ایرانیان اگر بهشان اعتماد شود، از هر ناممکنی، ممکن می‌سازند. بازپخش «مختارنامه» و «روز واقعه»، ما را مواجه می‌کند با متن ارزشمند این آثار که یکی از داوود میرباقری و تیم همکارش است و دیگری از بهرام بیضایی است، کار قدرتمند  شکل می‌گیرد و ای کاش همیشه حواسمان به این باشد.
سیروس همتی درباره کارهای تازه‌اش گفت: به غیر از سریال «صبح آخرین روز» که روی آنتن رفت، در فیلم «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان بازی کردم که به نظرم هر دو کار، تجربه موفقی برایم بود.
همتی درباره ارتباطش با تلویزیون بیان داشت: همواره مخاطب تلویزیون بوده و هستم و سعی می‌کنم بین محتواهای مختلف تلویزیون، بهترین‌ها را انتخاب کنم و به تماشا بنشینم. به هر حال گاهی چند دقیقه از کاری، شما را ترغیب می‌کند تا انتها آن را ببینید و گاهی هم، نه.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها