دولت انگلیس در بیانیه‌ای خطاب به کنفرانس عمومی آژانس:

بازگشت آمریکا به برجام و تبعیت ایران از تعهداتش، اولویت ماست

دولت انگلیس در بیانیه‌ای خطاب به کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار بازگشت آمریکا به برجام و تبعیت ایران از تعهدات هسته‌ای خود شد.
کد خبر: ۱۳۳۹۰۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، دولت انگلیس در بیانیه‌ای خطاب به کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی از آمریکا خواست به توافقنامه برجام بازگردد و از ایران هم خواسته شد به تبعیت از تعهدات هسته‌ای خود بازگردد.

در بخشی از این بیانیه دولت انگلیس ضمن تمجید از نقش آفرینی آژانس بین المللی انرژی اتمی در کمک به کشور‌ها برای توسعه صنایع هسته‌ ای طبق بالاترین استاندارد‌های ایمنی و امنیت آمده است: انگلیس از تلاش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تقویت سیستم پادمان‌های هسته‌ای و ارتقاء آن حمایت می‌کند. ما از همه کشور‌هایی که تاکنون توافقنامه جامع پادمان و توافقنامه پروتکل الحاقی را تایید و اجرا نکردند، می‌خواهیم که اقدام به تایید و اجرای این توافقنامه‌ها بکنند. این توافقنامه‌ها چارچوب کلیدی و مهم برای استفاده‌های صلح آمیز هسته‌ای را فراهم کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با در نظر داشتن این مسئله در ذهن، ما پیوسته تعهد خود را به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشان داده ایم و داریم روی بازیابی کامل توافقنامه (برجام) کار می‌کنیم. اولویت ما این است که شاهد بازگشت آمریکا به توافقنامه (برجام) و شاهد بازگشت ایران به تبعیت از تعهداتش باشیم. ما از ایران می‌خواهیم که در اسرع وقت به مذاکرات بازگردد تا توافقنامه سریعا حاصل شود، در مسیر بسیار خطرناک برنامه هسته‌ ای ایران کشور بازگشت ایجاد شود و دسترسی مورد نیاز برای آژانس فراهم شود، چون آژانس برای اطمینان دادن به جامعه بین المللی درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران به این دسترسی نیاز دارد.

ما از توافق بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران استقبال می‌کنیم، (توافقی) که تایید می‌کند مشورت‌ها با دولت جدید ایران درباره مسائل حل نشده انجام می‌شود. بسیار اهمیت دارد که ایران سریعا این توافقنامه را اجرا کند و به صورت جدی با آژانس تعامل کند.

در پایان این بیانیه انگلیس وعده داد چهار میلیون یورو به صندوق همکاری فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعطا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها