بازیگر سریال "افرا" تاکید کرد؛

تهیه‌کنندگان متعهد، کیفیت را بالا می‌برند

معاون سیما در دیدار با عوامل سریال «افرا» مطرح کرد:

رسانه ملی در حوزه سریال‌سازی جدی است

حمید شاه آبادی، معاون سیما با کارگردان، تهیه کنندگان و بازیگران سریال افرا که این روزها از شبکه یک پخش می شود، دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۱۳۳۸۴۸۴

به گزارش جام جم، حمید شاه‌آبادی در نشست زیست‌محیطی سریال «افرا» بیان کرد: دوستان ما در مجلس به ویژه خانم رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست می‌خواستند از کسانی که این انگیزه و همت را برای موضوع محیط زیست داشتند، قدردانی کنند. مجلس شورای اسلامی و مجموعه صداوسیما قدردان زحمات تهیه‌کنندگان، کارگردان و همه عوامل این سریال ارزشمند هستند. از جمله ویژگی‌های سریال «افرا» این است که هنوز به پایان راه نرسیده در مسیر تجلیل قرار گرفته است. واقعیت این است که به نکته مهم و ارزشمندی توجه شده و همین نکته همه را بر این داشته که در این بازه زمانی از دوستان تقدیر و تشکر شود.

وی از همه شخصیت‌های استانی تشکر کرد که به این موضوع و کارکرد سریال توجه کردند و ادامه داد: به آقای توفیقی خسته نباشید می‌گویم که در کار خودش استاد است و تا به امروز کارهای ارزشمند و بزرگی از ایشان در تاریخ هنر دیده‌ایم. «افرا» یک کارکرد چند وجهی دارد. البته امروز فقط برای یک وجه از آن دور هم جمع شده‌ایم. کارکردهای مختلف این سریال از وجوه مختلف قابل بررسی و نیازمند تجلیل است.

معاون سیما همچنین افزود: این سریال در عین این‌که داستانی را روایت می‌کند که زندگی و عشق یک سختکوش و تلاشگر به اسم محیط‌بان است، داستان‌های خانوادگی را مطرح می‌کند که جذابیت خودش را دارد. فضای پر افت و خیز در این حوزه را به تصویر می‌کشد و نقش پدر را با آن جدیت و همچنین مسائل و چالش‌هایی را به تصویر می‌کشد که بسیار حائز اهمیت است. ما برای بازنمایی شخصیت پدر در سریال‌های‌مان دچار مسائلی در جامعه شدیم و در این سریال چهره‌ای را از پدر نشان می‌دهیم که در عین محبت و دوست داشتنش، سخت‌گیری‌هایی می‌کند. همه اینها و در واقع تعلیق‌ها و معماهای مختلف این کار را جذاب کرده است. البته کارکرد حوزه فیلم و سریال همین است. ما در سیما همچنان کم‌کاری‌هایی در این حوزه داریم. باید ببینیم در این کشور چه اقشاری وجود دارند که باید به آنها نیز در سریال‌هایمان بپردازیم.

وی در ادامه افزود: امروز صداوسیما در حوزه فیلم و سریال بسیار جدی است تا آن مفاهیم و کارکردهای اصلی سریال وارد زندگی مردم شود. این همذات پنداری در حوزه این قشر افتاد. یعنی اگر کسی از ابتدای عمرش هیچ وقت سر وکارش با محیط‌بانان نیفتاده باشد با دیدن این سریال دانشی از آنها پیدا می‌کند. اگر امروز یک محیط‌بان را می‌بیند به گونه‌ای دیگر با او برخورد می‌کند. احساس می‌کند او را می‌شناسد و با سختی‌های کار او آشناست. این کارکرد و رسالت رسانه است. هیچ جایی به جز رسانه ملی نمی‌تواند این ارتباط را
با تک تک مردم ایجاد کند.

شاه آبادی در پایان نیز گفت: این سریال پژوهش عمیق در این حوزه داشت و با یک قصه جذاب و پر فراز و فرود و برگرفته از سبک زندگی ایرانی که مخاطب بتواند با آن همذات‌پنداری کند در نهایت حرکت هنرمندانه‌ای زد. در ماموریت‌های ما این نگاه هست. امیدواریم بتوانیم این نگاه را در سریال‌هایمان تقویت کنیم. در حال حاضر ما چهار سریال روی آنتن داریم که همه آنها سریال‌های جدیدی است که گاهی حق آنها ادا نمی‌شود و مخاطب شاید نتواند روی همه سریال‌ها متمرکز شود. ان‌شاءا... تلاش کنیم به همین دغدغه‌ها و مسائل ملی در سریال‌ها بیشتر توجه کنیم. 

زینب علیپور طهرانی/جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها