رئیس پلیس فتای استان فارس خبر داد

دستگیری رمال اینترنتی

فردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری 670 میلیون ریالی از طریق رمالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۷۰

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ "حشمت سلیمانی" ، رئیس پلیس فتای استان فارس با اشاره به این پرونده اظهار داشت: پس از شکایت مردی 43 ساله مبنی بر کلاهبرداری مبلغ 150 میلیون ریال از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت. پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد، وی مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن صفحه خود را فالگیر و رمال معروف معرفی و با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از وی مبلغ 150 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی قضایی دستگیر شد، افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد، وی با این شگرد از 12 نفر دیگر جمعاً مبلغ 670  میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سلیمانی تاکید کرد: افراد سودجو اغلب مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان وکاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها