لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر
بهترین گوشی‌ های موبایل برای عکاسی کدامند؟

لنزهای مسحورکننده و کم‌ نظیر

نگاهی به تازه‌ های مهم بازار تکنولوژی

مقایسه 3 گوشی پرچم دار ۲۰۲۱

تلفن‌های هوشمند کارهای ما را بسیار ساده کرده‌اند. ما ‌می‌توانیم با استفاده از این گوشی‌ها کارهای خود را در خارج از دفتر کار و در هر جایی از مسیر که هستیم از راه دور انجام دهیم. مطمئنا هر فردی از گوشی هوشمند خود به گونه‌ای متفاوت استفاده ‌می‌کند اما برخی از گوشی‌های موبایل امکاناتی دارند که آنها را فراتر از یک موبایل ‌می‌سازد.
تلفن‌های هوشمند کارهای ما را بسیار ساده کرده‌اند. ما ‌می‌توانیم با استفاده از این گوشی‌ها کارهای خود را در خارج از دفتر کار و در هر جایی از مسیر که هستیم از راه دور انجام دهیم. مطمئنا هر فردی از گوشی هوشمند خود به گونه‌ای متفاوت استفاده ‌می‌کند اما برخی از گوشی‌های موبایل امکاناتی دارند که آنها را فراتر از یک موبایل ‌می‌سازد.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۴۲

برخی از گوشی‌ های هوشمند در عکاسی کیفیت بسیار خوبی دارند، برخی نیز به‌عنوان یک تبلت کوچک قابل استفاده هستند و برخی دیگر از مقاومت خوبی برخوردارند. اما در این میان برخی از تلفن‌های هوشمند نیز وجود دارند که واقعا برجسته هستند و واقعا بهتر از نمونه‌های دیگر هستند.

سامسونگ زد فلوید

سامسونگ زد فلوید دارای طراحی مقاوم‌تری است و از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. سامسونگ به لطف حالت flex جدید، نوآوری بیشتری را در این گوشی ایجاد کرده است تا یک تلفن تبلت - هیبریدی بسیار متنوع باشد.

ازجمله مشخصات به‌کاررفته در این گوشی ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر تفاوت بزرگی را با سایر گوشی‌ها ایجاد کرده است. صفحه‌ نمایش 6.2 اینچی.

از برنامه‌ها ‌می‌توان در حالت تبلت استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال برای چک‌کردن ایمیل‌های خود در gmail ‌می‌توانید فهرست ایمیل‌های خود را در سمت چپ و متن پیام‌ها را در سمت راست مشاهده کنید که آیفون نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

این گوشی در اجرای چندین برنامه به‌صورت همزمان از سرعت و کیفیت خوبی برخوردار است که در برخی از برنامه‌ها ‌می‌توانید محتوا را از یک پنجره به پنجره دیگر بکشید و رها کنید.

حالت flex تطبیق‌پذیری را افزایش ‌داده است. به لطف فناوری flex ‌می‌توانید صفحه‌نمایش را در زوایای مختلف باز کنید. flex mode برای همین حالت است.

به‌عنوان‌مثال، در برنامه دوربین را در قسمت بالا و کنترل‌ها را در پایین مشاهده خواهید کرد. اما اگر بخواهیم به معایب این گوشی نیز نگاهی بیندازیم، ‌می‌توانیم بگوییم که نمایشگر اصلی این گوشی مستعد لکه است و دوربین‌ها با توجه به قیمت بالایی که این گوشی دارد دارای زوم محدود است.

همچنین این گوشی در برابر آب مقاوم نیست و از وزن زیادی برخوردار است و اگر چند دقیقه گوشی را در دست خود نگه ‌دارید در دستان خود احساس فشار را خواهید داشت.

چرا بخریم؟ صفحه‌نمایش بزرگ، حالت انعطاف‌پذیر، بهبود قابلیت چند وظیفه‌ای، طراحی بادوام، قابلیت استفاده در حالت تبلت برای برنامه‌ها

چرا نخریم؟ بسیار گران، نسبتا سنگین، مقاوم‌نبودن در برابر آب

آیفون ۱۳

ظاهرا نسخه آینده گوشی اپل iPhone 13 نام دارد. تبلیغات این گوشی موبایل همچنان در حال رشد است و ما هر روز خبرهای جدیدی از آن ‌می‌شنویم.

طبق گفته‌ها، آیفون 13 دارای چهار مدل Mini iPhone ،Pro و Pro Max است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از این گوشی خواهیم پرداخت.

آیفون 13 نسبت به آیفون 12 از نظر طراحی تفاوت چندانی نخواهد داشت. از قابل‌توجه‌ترین تغییرات فیزیکی در این دستگاه ‌می‌توان به برآمدگی‌ها و بریدگی‌های دوربین آن اشاره کرد.

این برآمدگی‌ها هنگا‌می‌که دوربین را به پشت آن قرار ‌می‌دهید از لنزهای دوربین محافظت ‌می‌نماید. اپل در حال تلاش است تا با روش‌هایی، عناصر خاصی از سیستم مانند Face ID TrueDepth را در پشت صفحه‌نمایش مخفی کند.

برخی از تولیدکنندگان اندروید موفق شده‌اند دوربین‌های سلفی را در پشت صفحه پنهان کنند اما سیستم TrueDepth بسیار پیچیده‌تر است.

در یک حساب توییتری افشا شده است که آیفون 13 دارای چهار دوربین همراه LiDAR خواهد بود. تمام تصاویری که از گوشی آیفون 13 فاش شده است نشان می‌دهد که این گوشی لنزهای بسیار بزرگ‌تر از نسل فعلی خود را داراست.

اپل Touch ID خود را در بالای دکمه iPad Air 4 جاسازی کرده است و برخی انتظار دارند آیفون آینده نیز همین‌طور باشد. داشتن هر دو مشخصه Face ID و Touch ID در یک دستگاه ‌می‌تواند موارد امنیتی را بهتر ایجاد کند و به کاربران امکان ‌می‌دهد تا با ماسک قفل آیفون دستگاه خود را ایمن‎تر کنند.

چرا بخریم؟ امکانات امنیتی عالی، دوربین باکیفیت

چرا نخریم؟ قیمت بالا

وان پلاس t9

گوشی وان‌ پلاس t9 از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با مدل‌های قبلی خود دارد. برخلاف گوشی وان‌پلاس 8، که دوربین‌های عقب خود را در خط نزولی در وسط گوشی قرار داده بود، وان‌پلاس t9 برای دوربین‌های خود از ارائه دوربین مستطیلی در گوشه سمت چپ بالای گوشی پیروی ‌می‌کند. برآمدگی پشت گوشی موبایل کاملا ملموس است به‌طوری‌که اگر گوشی را در پشت خود قرار دهید این موضوع را احساس خواهید کرد.

اما این گوشی در برابر گردوغبار و آب مقاومت خوبی ندارد و همچنین در این گوشی از اسلات microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی خبری نیست.

با وجود این، وقتی از طریق گوشی وان‌پلاس t9 در صفحات وب پیمایش ‌می‌کنید، صفحه نمایش 120 هرتزی عالی عمل ‌می‌کند و با طول عمر مفیدی که باتری این گوشی موبایل دارد، ‌می‌تواند ساعت‌ها قابلیت شارژدهی را برای خریداران خود ارائه دهد. ازجمله نقاط ضعف وان‌پلاس t9 عملکرد دوربین آن است. اما این به این معنا نیست که شرکت تولیدکننده دوربین‌های خوبی تولید نمی‌کند ولی هنگا‌می ‌که دوربین این گوشی را با بهترین گوشی‌های دوربین‌دار مقایسه ‌می‌کنیم، تصاویر گوشی وان‌پلاس چندان رنگارنگ و جذاب به نظر نمی‌رسند.

اما این شرکت در تولید باتری‌های گوشی خوب عمل کرده است و توانسته گوشی‌هایی را تولید کند که علاوه‌بر عمر باتری خوب از سرعت شارژ خوبی نیز برخوردار باشد.

چرا بخریم؟ دارای مشخصات عالی نسبت به قیمت، دارای دوربین باکیفیت، شارژ سریع باتری، گوشی اندرویدی با کارایی بالا، عمر بالای باتری، نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش 120 هرتز

چرا نخریم؟ فاقد دوربین تله‌فوتو، برخی ناهماهنگی‌های رنگی در دوربین‌ها وجود دارد، فاقد افزایش فضای ذخیره‌سازی، عدم مقاومت در برابر آب

معصومه سعادت - خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها