۱۳ هزار تن محصول باغی امسال در ایلام تولید شد

مدیر باغات سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار تن انواع محصول باغی سالم و ارگانیک در این استان به همت کشاورزان و با استفاده از روش های نوین برداشت و روانه بازار مصرف شده است
کد خبر: ۱۳۳۶۹۴۶

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ بابک افراز گفت: مابقی محصولات نیز به تدریج وارد بازارهای مصرف می شود که در این خصوص پیش بینی می شود ۱۷ هزارتن انواع محصولات باغی تا پایان سال جاری به بازارهای مصرف عرضه شود.

وی افزود: عمده محصولات باغی چون انگور، پسته، هلو و انجیر برداشت شده اند و برداشت کامل برخی محصولات نظیر انار، گردو، زیتون و لیمو در فصول پاییز و زمستان به اتمام می رسد.

مدیر باغات سازمان جهادکشاورزی ایلام یادآور شد: از مجموع پنج هزار و ۹۳۷ هکتار اراضی باغی دیم و آبی استان چهار هزار و ۷۳۴ هکتار باغات مثمر به کشت و تولید انواع میوه، گیاهان دارویی، مزارع کشت زعفران و گلستان های تولید گل محمدی اختصاص دارد.

افراز اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۳ هکتار از اراضی باغی دیم و آبی استان غیرمثمر هستند که از این مقدار ۲۴۸ هکتار متعلق به باغات دیم و ۹۵۴ هکتار نیز باغات آبی است.

وی ادامه داد: چهارهزار و ۵۴۵ هکتار باغات بارور آبی، ۱۸۹ هکتار باغات مثمر دیم، نزدیک به ۶۰۰ هکتار مزارع کشت گیاهان داوریی، ۲۲ هکتار مزارع زعفران، ۲۰ هکتار گلستان پرورش گل محمدی و نزدیک به هشت هکتار گلخانه در استان وجود دارد.

مدیر باغات سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: آمار وسعت باغات استان تا زمستان سال ۹۹ است چرا که به طور معمول توسعه باغات در فصل زمستان هر سال صورت می گیرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها